شهر خبر

جنبش جهاد اسلامی سخنان بورل را محکوم کرد/ مقاومت به تجاوزگری اسراییل پاسخ داد

جنبش جهاد اسلامی سخنان بورل را محکوم کرد/ مقاومت به تجاوزگری اسراییل پاسخ داد

ایرنا نوشت: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص اتفاقات اخیر سرزمین های اشغالی را محکوم و تاکید کرد که مسجد الاقصی قبله تمام مسلمانان فارغ از نژاد و رنگ و زبان است.

به نقل از فلسطین الیوم، «خالد البطش» در اظهاراتی گفت که موضع «جوسپ بورل» در محکومیت اقدامات مقاومت در راستای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی را محکوم می کنیم.

وی افزود که اقدام مقاومت پاسخی به تعرض های رژیم صهیونیستی، ضرب و شتم معتکفان در مسجد الاقصی و هتک حرمت ماه مبارک رمضان از سوی عناصر صهیونیستی است، به نظر می رسد که او (بورل) این خبر را شنید و مشاهده کرد اما تصمیم گرفت که آن را نادیده بگیرد.

البطش با بیان اینکه این تعرض های توهین آمیز و ممانعت از اتمام نماز معتکفان به مثابه جرقه ای بود که آتش مقاومت در غزه و لبنان را شعله ور کرد، ادامه داد: مقاومت وظیفه خود را در پاسخ به اشغالگران انجام داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنیه) نه تنها حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ‌علیه فلسطینیان را محکوم نکرد، بلکه گفت: تل آویو حق دارد از خود دفاع کند.

بورل در بیانیه ای گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. در عین حال، هر پاسخی باید متناسب باشد. اتحادیه اروپا خواستار پایان فوری خشونت های جاری است. باید هر اقدامی برای جلوگیری از گسترش درگیری انجام شود.»

وی همچنین تشدید خشونت ها بین صهیونیست ها و فلسطینی ها را محکوم کرد و از همه طرف ها خواست در تعطیلات مذهبی جاری خویشتنداری کرده و آرامش را ترویج کنند.

نظامیان صهیونیست طی ایام ماه مبارک رمضان به صورت همه روزه به مسجدالاقصی یورش می‌برند و به آزار و اذیت نمازگزاران و معتکفان فلسطینی می‌پردازند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب بصورت گسترده نوار غزه به ویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسئولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافندی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

دهها تن از اشغالگران شهرک نشین در سرزمین های فلسطینی، روز پنجشنبه زیر چتر حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل وارد بخش های مختلف مسجد الاقصی شدند.

کرانه باختری رود اردن بویژه در طول ماه‌های اخیر شاهد حملات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در پاسخ به جنایات آنها علیه ملت فلسطین بوده است.

310310