شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ونزوئلا#دلار#میلیون دلار

رشد مبادلات تجاری روسیه و ونزوئلا با راه‌اندازی کریدور حمل و نقل مستقیم

روسیه اعلام کرد که مبادلات تجاری با ونزوئلا می‌تواند حدود ۳۰۰ میلیون دلار در ماه رشد کند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، علیرغم تحریم‌های غرب علیه روسیه و ونزوئلا، رئیس اتاق بازرگانی روسیه و ونزوئلا انتظار دارد حجم مبادلات تجاری بین مسکو و کاراکاس پس از راه اندازی کریدور مستقیم حمل و نقل بین دو کشور به ۳۰۰ میلیون دلار در ماه افزایش یابد.

رومن فرولنکو، رئیس اتاق بازرگانی ونزوئلا و روسیه، انتظار داشت که حجم تجارت بین روسیه و ونزوئلا پس از راه اندازی کریدور حمل و نقل مستقیم بین دو کشور به ۳۰۰ میلیون دلار در ماه افزایش یابد.

فرولنکو در بیانیه‌ای به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: روسیه و ونزوئلا به دنبال راه اندازی یک کریدور حمل و نقل مستقیم در آینده نزدیک هستند.

وی افزود: "مسکو و کاراکاس روی گزینه‌هایی برای مسیر‌های احتمالی از ۳ بندر روسیه، سواستوپل، سن پترزبورگ و نووروسیسک کار کردند. "

وی تصریح کرد: بر اساس محاسبات ما حجم مبادلات بدون احتساب فروش نفت پس از راه اندازی کریدور و رفع تمامی مشکلات لجستیکی می‌تواند حدود ۳۰۰ میلیون دلار در ماه باشد.

کارلوس فاریا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، سال گذشته به اسپوتنیک گفت: تجارت بین روسیه و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط کشور‌های غربی پیچیده شده است، اما غیرممکن نشده است.
هر دو طرف در حال یافتن راه‌های دیگری برای ادامه همکاری هستند. "

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، تا پایان سال ۲۰۲۱، حجم تجارت بین روسیه و ونزوئلا تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱۴۹.۷ میلیون دلار رسیده است که در نیمه اول سال ۲۰۲۲، این روند به رشد خود ادامه داد.