شهر خبر

محکومیت 30 میلیارد تومانی شرکت های متخلف هواپیمایی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از مجلس شورای اسلامی خواست تا با تصویب یک قانون به سردرگمی در بحث قیمت گذاری بلیت هواپیما پایان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در خصوص تخلف فروش بلیط هواپیما ۳۹ پرونده تشکیل شد که هفت شرکت محکوم شدند و از این هفت شرکت، سه شرکت هواپیمایی و چهار مورد شرکت عرضه بلیت هواپیما بودند که از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان میزان جرایم آن‌ها بوده است که به‌محض قطعی شدن رأی اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در بحث قیمت‌گذاری بلیت هواپیمایی یک مشکلی وجود دارد که امیدواریم مجلس شورای اسلامی آن را در قالب یک قانون مصوب کند تا این سردرگمی در بحث قیمت‌گذاری بلیت هواپیما را شاهد نباشیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار و ۲۳۵ اکیپ گشت در طول مدت اجرای طرح تا امروز اعزام شدند گفت: حدود ۱۱۸ هزار و ۳۰۳ مورد بازرسی داشتند و تعداد واحد‌های دارای تخلف ۳۰ هزار و ۶۴۹ واحد بودند.

اسفنانی اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار و ۹۵۰ فقره پرونده تشکیل شده که چهار هزار و ۳۰۹ فقره نصب بنر و پلمب واحد متخلف انجام شده است.

وی درباره تخلف خودروسازان گفت: تخلف خودروسازان عمدتاً گران‌فروشی، کم، فروشی و گاهاً تقلب است که رسیدگی و صدور حکم می‌شود.