شهر خبر

برگزاری نخستین سالگرد شهدای حرم مطهر رضوی

نخستین سالگرد شهدای حرم مطهر رضوی و یادبود شهدای مدافع حرم و امنیـت مشهد با حضور خانواده‌های معزز شهدا و جمعی از مردم مشهد در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. 

 

به گزارش «اطلاعات آنلاین»؛ امام جمعه مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در این مراسم اظهار کرد: حادثه‌ای که در حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد، سه شهید داشت؛ ۲ طلبه‌ای که در تداوم عرصه خدمت روحانیت به شهادت رسیدند و سومی به‌عنوان جانباز آن حادثه باقی ماند تا نماینده سبوعیت عناصر و جریاناتی باشد که در برابر ولایت اهل‌بیت (ع) بنای ناسازگاری و تقابل دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، افراد مؤثر و مفیدی بودند، اما نقش شهید اصلانی در حاشیه شهر از خدمات محرومیت‌زدایی و شهید دارایی از حوزه اردو‌های جهادی بسیار مؤثرتر بود.

وی ادامه داد: این افراد کاری کردند تا زمینه فرهنگی و ولایتمداری در مناطق حاشیه شهر محفوظ بماند و در برابر هر هجمه فرهنگی براندازی که قصد فروپاشی هویت دینی مردم را داشت، مقاومت می‌کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: زمانی که دفاع مقدس به پایان رسید، بسیاری از مردم گمان کردند که دوران جهاد و شهادت به سر آمده، اما دفاع از حرم که پیش آمد، نشان داد نعمت شهادت همچنان در جامعه ما وجود دارد. حقیقت هم همین است و مسئله شهادت امروزه به نقطه‌ای رسیده که دیگر مرد و زن نمی‌شناسد. جبهه‌ای که در برابر دشمنان خدا در عصر حاضر تشکیل شده، فراتر از پیر و جوان، همه را به مجاهده فرامی‌خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد که شهدای حرم مطهر رضوی خود به شهادت رسیدند، اما مسئولیت و تکلیف آن‌ها همچنان پابرجاست و هرکس را که آمادگی امتداد نهضت آن‌ها را دارد، به میدان دعوت می‌کند.