شهر خبر

کیومرث پوراحمد خالق کودکی ما بود

کیومرث پوراحمد خالق کودکی ما بود

شادی کرم‌رودی معتقد است که کیومرث پوراحمد بخش بزرگی از خاطرات کودکی ما را رقم زده است.

صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ خالق «خواهران غریب» دارفانی را وداع گفت. او رفت و با کوله‌باری از اندوه جامعه هنر ایران را عزادار کرد و در نهایت پیکرش امروز(جمعه ۱۸ فروردین) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

او آثار زیادی ساخته و البته در چندین فیلم و سریال از جمله فیلم «جمشیدیه» ایفای نقش کرده است. این فیلم نخستین‌بار در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برگرفته از روابط شهری ، آدم‌ها ، شلوغی شهر و ماجراهایی است که در پس این شلوغی و این روابط به وجود می‌آید. سارا بهرامی، ندا جبرئیلی، شادی‌کرم رودی، حامد کمیلی و بهرام عظیمی هم در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

به بهانه فوت کیومرث پوراحمد، به گفت‌وگو با شادی کرم‌رودی پرداختیم. او گفت: «خود من هنوز در شوک درگذشت ایشان هستم. همکاری من با ایشان کوتاه مدت بودم اما بسیار از ایشان آموختم. بیشتر از هرچیزی ایشان کارگردان و خالق آثاری بودند که من با آن رشد کردم. «قصه‌های مجید» را همیشه نگاه می‌کردم و با «خواهران غریب» زندگی می‌کردم و یادآوری همان آثار و خاطراتی که برای ما ساختن، از دست دادن ایشان را برای ما دو چندان می‌کند.»

کرم‌رودی ادامه داد: «آقای پوراحمد در اخلاق، منش، شخصیت و خلاقیت یک انسان درجه یک بودند و همیشه می‌شد یک چیز از او آموخت. این ویژگی منحصر به فرد آقای پور احمد بود که نمی‌توان از آن گذشت یا آن را فراموش کرد.»

۲۵۹۲۴۵