شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فیلم سینمایی

ترانه ایمان صفا درباره داس و چکش و درگیری‌اش با ماموران ساواک

ترانه ایمان صفا درباره داس و چکش و درگیری‌اش با ماموران ساواک

ایمان صفا در فیلم سینمایی «فسیل» شعری از داس و چکش می‌خواند و باعث می‌شود که او دستگیر و راهی زندان ساواک شود.

در هفته‌ای که گذشت سینمای ایران با اینکه در ماه رمضان است، فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد. در حال حاضر ۴ فیلم از اکران نوروزی با نام‌های «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی با مضمون دفاع مقدس، «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با مضمون کمدی، «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی با مضمون کمدی و «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی با مضمون درام برای کودکان و نوجوانان، روی پرده سینما است که در یک هفته گذشته یعنی از ۱۱ تا ۱۸ فروردین، در مجموع ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش را با ۵۶۴ هزار مخاطب، برای خود ثبت کرده‌اند.

از میان این آمار فروش، بیش‌ترین رقم برای فیلم سینمایی «فسیل» با فروش ۲۱ میلیارد تومانی در هفته گذشته است که توانسته ۴۶۶ هزار مخاطب را به سینما بیاورد.

داستان «فسیل» روایت سه فرد با بازی بهرام افشاری، هادی کاظمی و ایمان صفا است که پیش از انقلاب خواننده، نوازنده و ترانه سرا هستند که در میان موسیقی‌هایشان به داس و چکش اشاره می‌کنند و در این بین با انقلاب و اتفاقات بعد از آن دست و پنجه نرم می‌کننده و هر یک بعد از انقلاب یک مسیری را در پیش می‌گیرد.

در گام بعدی فیلم سینمایی «غریب» است که در جایگاه دوم گیشه قرار دارد و فروش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را با ۶۲ هزار مخاطب، برای خود ثبت کرده است.

«غریب» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره چهل و یکم فجر بود که مقطعی از زندگی شهید محمد بروجردی را روایت می‌کرد. خلاصه داستان «غریب» این است که در سال ۱۳۵۸ با بالا گرفتن اختلافات گروه‌های مسلح سیاسی از جمله کومله و دموکرات و... . شهید محمد بروجردی به همراه اندکی از همرزمانش، برای سامان دادن به اوضاع و رسیدگی به شرایط مردم راهی غرب کشور شدند. اوضاع نابسامان و اوج گیری دسته بندی ها شرایط را برای فرمانده جوان منطقه غرب پیچیده‌تر کرد. تنها یک جرقه برای انفجار کافی بود ... .

جایگاه سوم و چهارم هم به دو فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» و «بچه‌های طوفان» تعلق دارد که به ترتیب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروش داشتند.

۲۵۹۲۴۵