شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#معترضان#آتش#رستوران

معترضان رستوران محبوب مکرون را در پاریس به آتش کشیدند

معترضان رستوران محبوب مکرون را در پاریس به آتش کشیدند

ایسنا نوشت: معترضان فرانسوی در جریان درگیری با نیروهای پلیس ضد شورش در کرانه شرقی رود سن رستوران مورد علاقه مکرون را به آتش کشیدند.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، این اتفاق در حالی رخ داد که صدها هزار تن از معترضان در یازدهمین روز اعتراضات به اصلاحات بازنشستگی مطرح شده از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در خیابان‌های پاریس حضور یافتند.

کارمندان رستوران «لاروتوند» در منطقه مونپارناس پاریس فورا اقدام به خاموش کردن آتش سوزی رخ داده کردند. این رستوران جایی است که مکرون موفقیت کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۷ را جشن گرفت. پرتاب منورها منجر به آتش گرفتن سایبان پارچه‌ای این رستوران شد که باعث گردید نیروهای آتش نشان برای خاموش کردن آن در محل حاضر شوند.

پلیس ضد شورش در یازدهمین روز اعتراضات در اطراف این رستوران یک کمربند امنیتی ایجاد کرد.

خشونت در سایر شهرهای فرانسه شامل رن و نانت نیز درگرفت.

وزارت کشور فرانسه گفته که ۵۷۰ هزار تن در سراسر فرانسه حضور یافتند درحالیکه اتحادیه‌ها تخمین می‌زنند تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعتراضی حدود دو میلیون نفر بود.

درگیری بین معترضان و پلیس در پاریس و سایر شهرها به وقوع پیوست.

دولت می‌گوید، ۱۱۱ تن در این درگیری‌ها بازداشت و ۱۵۴ مامور پلیس نیز زخمی شده‌اند.

اتحادیه‌ها خواستار دوازدهمین روز اعتراضات در ۱۳ آوریل شده‌اند.

اعتصاب‌ها در بحبوحه بن بست در بحث بین اتحادیه‌ها و دولت صورت می‌گیرد. روز چهارشنبه، نمایندگان اتحادیه‌ها با الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه دیدار کردند؛ اما اتحادیه‌ها این گفت‌وگو را یک شکست خواندند.

311311