شهر خبر

رویاپردازی صهیونیست ها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با «۱۰۰ جنگنده»

نیروی هوایی اسرائیل ممکن است در حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به موفقیت محدودی دست یابد، اما این به قیمت [از دست دادن] هواپیما و خدمه پرواز خواهد بود.
رویاپردازی صهیونیست ها  برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با «۱۰۰ جنگنده»

فارس نوشت: ایهود عیلام عضو سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان «چالش‌های نظامی اصلی اسرائیل» در اندیشکده بگین - سادات نوشت: اسرائیل ممکن است حمله همزمان به تاسیسات هسته‌ای ایران و [زرادخانه] موشکی حزب‌الله را در نظر بگیرد. در این سناریو، نیروی هوایی اسرائیل حدود ۱۰۰ هواپیما را برای حمله به ایران اختصاص خواهد داد. تا زمانی که [جنگنده‌ها] به اسرائیل بازگردند، باقی نیروی هوایی اسرائیل در صورت لزوم عملیات تهاجمی در لبنان انجام خواهند داد.

وی نوشت: بزرگترین تهدید نظامی که اسرائیل با آن مواجه است، دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است. اگر ایران بیش از حد به یک زرادخانه اتمی نزدیک شود، ممکن است اسرائیل تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کند. نیروی هوایی اسرائیل سال‌هاست برای این مأموریت آماده می‌شود، اما انجام آن به دلایل متعددی امری دشوار خواهد بود.

ایهود عیلام نوشت: حتی اگر همه عوامل مهیا باشد هم ممکن است نیروی هوایی اسرائیل هواپیماهای خود را در جریان حمله به ایران از دست بدهد. این احتمال وجود دارد که هواپیماها از سوی پدافند هوایی ایران نظیر S-۳۰۰ ساقط شود.

وی نوشت: نیروی هوایی اسرائیل ممکن است در حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به موفقیت محدودی دست یابد، اما این به قیمت [از دست دادن] هواپیما و خدمه پرواز خواهد بود. اسرائیل ممکن است این ریسک را به دلیل فقدان جایگزین بهتر بپذیرد.

به نوشته وی، اسرائیل ممکن است حمله همزمان به تاسیسات هسته‌ای ایران و [زرادخانه] موشکی حزب‌الله را در نظر بگیرد. در این سناریو، نیروی هوایی اسرائیل حدود ۱۰۰ هواپیما را برای حمله به ایران اختصاص خواهد داد. تا زمانی که [جنگنده‌ها] به اسرائیل بازگردند، باقی نیروی هوایی اسرائیل در صورت لزوم عملیات تهاجمی در لبنان انجام خواهند داد.

آنچه خواندید قلمفرسایی عضو سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بود. بلوف اسرائیل مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران از سال ۲۰۰۹ سرتیتر رسانه‌هاست. امّا هربار این گزینه ادعایی پس از مدتی جاروجنجال رسانه‌ای به کمد مقامات امنیتی - نظامی رژیم بازمی‌گردد.

خط قرمز ادعایی رژیم برای حمله به ایران نیز مدام در حال تغییر است. رژیم ابتدا غنی‌سازی ۲۰% ایران را خط قرمز خود اعلام کرد ولی ایران غنی‌سازی را انجام داد، اتفاقی هم نیافتاد. این خط قرمز اکنون به غنی‌سازی ۹۰% رسیده است! این موضوع نشان می‌دهد که محاسبات دنیای واقعی فراتر از کری خوانی‌های رسانه‌ای است.