شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

رئیسی: مبارزه با رژیم صهیونیستی «اصل غیرقابل تغییر» در شاکله امت اسلامی است

رئیسی: مبارزه با رژیم صهیونیستی «اصل غیرقابل تغییر» در شاکله امت اسلامی است

ایسنا نوشت:رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اندونزیایی خود ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه، به تحولات اخیر فلسطین اشاره کرد و خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، با تشریح وضعیت کنونی فلسطین و معرفی آن به عنوان قلب تپنده جهان اسلام تاکید کرد: حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی اصل غیرقابل تغییر در شاکله امت اسلامی و وحدت جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم صهیونستی یک ضرورت همیشگی است.

رئیسی همچنین خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به باور ما جهان اسلام به عنوان یک بلوک تاثیرگذار در معادلات جهانی نیازمند همگرایی بیشتر است و بر همین اساس از هرگونه ابتکار در جهت تعمیق روابط میان کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به روابط دیپلماتیک ۷۰ ساله تهران-جاکارتا، تقویت همکاری‌های اقتصادی و مناسبات تجاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در سال جدید همکاری‌های ایران و اندونزی جهش چشمگیری در راستای رفاه و منافع دو ملت داشته باشد.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی هم در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک آغاز سال جدید هجری شمسی و حلول ماه رمضان به ملت ایران، لزوم تعمیق روابط دو کشور در جهت نزدیکی دو ملت و تامین منافع مشترک را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور اندونزی همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای برگزاری اجلاس اضطراری سازمان کشورهای اسلامی استقبال و ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس زمینه تقویت بیشتر روابط بین کشورهای اسلامی را فراهم آورد.

۲۱۲۲۰