شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#افزایش#همکاری#مصر#تجارت#مواد#غذایی

افزایش همکاری مصر و روسیه در تجارت مواد غذایی

مصر و روسیه در زمینه تولید و تامین مواد غذایی حلال همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، اتاق بازرگانی قاهره به ریاست ابراهیم الرابی، رئیس فدراسیون عمومی اتاق‌های بازرگانی، از هیئت روسی متشکل از تاتیانا تروفانوا، معاون بخش منابع در گروه شرکت‌های کشاورزی ، اکاترینا سوشیلووا، دبیر دپارتمان بازرگانی بین‌المللی و بخش پشتیبانی در گروه شرکت‌های کشاورزی و ایسوف بلیف، مدیر بازرسی‌های بین‌المللی گروه شرکت‌های کشاورزی  و کمیل عزیزوف، متخصص بخش بین‌المللی مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی حلال، استقبال کرد.


در این نشست راه‌های همکاری مشترک برای افزایش مبادلات تجاری دوجانبه و توسعه روابط بین صادرکنندگان، واردکنندگان و بازرگانان مصر و همتایان آن‌ها در روسیه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این هیئت به نمایندگی از ابراهیم العربی مورد استقبال سامح زکی، نایب رئیس اتاق بازرگانی قاهره قرار گرفت.

زکی در سخنان خود به رونق مصر در دوره اخیر در همه سطوح از جمله در سطح اقتصادی، حمایت از روابط اقتصادی خارجی مصر، تشویق سرمایه گذاران و حرکت تجاری بین مصر و کشور‌های مختلف اشاره کرد.

زکی به زیرساخت‌هایی که مصر در همه سطوح از آن برخوردار است، از جمله شبکه جاده ها، پل ها، برق و سایر رونق تشویقی برای سرمایه گذاران، صادرکنندگان و واردکنندگانی که با مصر در ارتباط هستند، اشاره کرد.


معاون اداره منابع گروه شرکت‌های کشاورزی (منابع) گفت: مصر یکی از شرکای مهم روسیه در قاره آفریقا است و هدف از این سفر بررسی راه‌های همکاری مشترک بین مصر و روسیه است. حجم سرمایه گذاری‌های مشترک با توجه به اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۶ میلیارد دلار می‌رسد که این امر نشان دهنده علاقه دو کشور به اهمیت کار و همکاری در پرتو چالش‌های اقتصادی کنونی است.

وی اظهار داشت: مؤسسات آن‌ها در جنوب روسیه واقع شده و دارای ۴ مؤسسه تولید کننده گوشت طیور و صادرات آن به خارج از کشور و یک مؤسسه برای گوشت گوسفند هستند و این مؤسسات دارای گواهی حلال هستند.

وی افزود: گروه شرکت‌های کشاورزی (منبع) در بین صادرکنندگان روسی گوشت مرغ و روغن آفتابگردان جایگاه پیشرو را به خود اختصاص داده و به بیش از ۶۰ کشور جهان صادر کرده اند؛ و کارشناس بخش بین الملل مرکز بین المللی استاندارد و گواهی حلال به سخنان خود افزود که مؤسسات آن‌ها ۲۰ سال است که فعالیت می‌کنند و در سال ۲۰۱۴ مؤسساتی را برای صادرات محصولات به امارات متحده عربی در مدت ۲۰ سال تأیید کردند؛ بیش از ۴۰۰ شرکت مورد تایید مرکز قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ شرکت موفق به صادرات محصولات خود به کشور‌های اسلامی خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق شدند.