شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان

جزئیات بیانیه مشترک وزرای امور خارجه ایران و عربستان:

سفارتخانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می‌شود/ تاکید بر رفع تمامی موانع گسترش همکاری‌های دوجانبه

دو طرف توافق کردند نمایندگی‌های دو کشور طی زمان مورد توافق، بازگشایی شود و اقدامات لازم را برای گشایش سفارتخانه­‌های دو کشور در ریاض و تهران و سرکنسولگری‌ها در جده و مشهد صورت دهند.

سفارتخانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می‌شود/ تاکید بر رفع تمامی موانع گسترش همکاری‌های دوجانبه
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۰:۰۱:۵۵
اعتمادآنلاین |

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی ساعاتی پیش برای نخستین بار در قریب به 8 سال گذشته در پکن، پایتخت چین با یکدیگر دیدار دوجانبه رسمی داشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، در دیدار میان دو وزیر خارجه دو طرف درباره جزئیات از سرگیری رابطه دوجانبه رایزنی های فشرده سیاسی داشتند که به صدور یک بیانیه مشترک منتهی شده است. متن این بیانیه به نقل از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

در پایان نشست دو طرف کمال تشکر و قدردانی را از طرف چینی به خاطر میزبانی این نشست ابراز داشتند. همچنین دو طرف از کشور سوئیس به خاطر تلاش های بعمل آمده برای حفاظت منافع عربستان و ایران تشکر نمودند.

امیر فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دعوت از حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را برای سفر به عربستان سعودی و برگزاری نشست دو جانبه در ریاض تجدید کرد.

حسین امیر عبداللهیان از این دعوت استقبال و از امیر فیصل بن فرحان آل سعود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نشست دو جانبه در تهران دعوت به عمل آورد و وزیر امور خارجه عربستان سعودی از این دعوت استقبال کرد.

 

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

آقای  فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی