شهر خبر

ویدئو| رهبر انقلاب: مهمترین خصوصیت شعر فارسی تولید سرمایه‌های معنوی و معرفتی است

رهبر انقلاب در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی فرمودند: مهمترین خصوصیت شعر فارسی تولید سرمایه‌های معنوی و معرفتی است.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، رهبر انقلاب، چهارشنبه شب در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی تاکید کردند: دلمان برای این جلسه تنگ شده بود و برای شما دوستان عزیز و شعرای عزیز. الحمدللّه خدای متعال تفضل کرد و توانستیم یک بار دیگر این جمع را در اینجا ببینیم و از محصول فکر و دل و جان آنها که خیلی هم ارزشمند است، به معنای واقعی کلمه بهره ببریم و لذت ببریم... خوشبختانه قلمرو شعر در کشور توسعه پیدا کرده، هم به معنای افزایش شاعر، هم به معنای افزایش مستمع. این فرصتی است. از این فرصت باید استفاده کرد. شعر یک رسانه است، یک رسانه‌ی اثرگذار است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش قلمرو شعر در کشور، شعر را رسانه‌ای تأثیرگذار و ماندگار خواندند و با اشاره به فراگیری و اهمیت بی‌بدیل شعر در دوره‌هایی از تاریخ جهان اسلام گفتند: از ویژگی‎های ممتاز شعر فارسی، تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی است که تبلور آن در قله‌های شعر فارسی و اشعار حکمت‌آمیز و معرفت‌آموز شاعران برجسته‌ای همچون فردوسی، نظامی، مولوی، سعدی و حافظ است.

تعداد بازدید : 0