شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داوران

عکس| کیومرث پوراحمد ۳۱سال قبل در اختتامیه جشنواره فجر!

كيومرث پور احمد در یازدهمین دوره جشنواره فجر، جايزه ويژه هيات داوران را از علي لاريجانی، براي فيلم «شرم» دریافت کرد.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، خبر درگشت ناگهانی کیومرث پوراحمد و انتشار اخباری مبنی بر خودکشی وی، فضای هنری کشور را منقلب کرد. کارگردان سریال محبوب «قصه‌های مجید» و فیلم‌های سینمایی مشهور و پرمخاطبی چون «اتوبوس شب» و «شب یلدا» در سن 74 سالگی از میان ما رفت.

در ادامه عكس اختصاصي روزنامه اطلاعات از اختتاميه يازدهمين جشنوراه فيلم فجر را می‌بینید. كيومرث پور احمد در آن سال، جايزه ويژه هيات داوران را از علي لاريجانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی براي فيلم «شرم» دریافت کرد. اين دوره از جشنواره در دهه فجر بهمن سال ۱۳۷۱ برگزار شد و «سيد مرتضي آويني، عزت الله انتظامي، سيد مهدي شجاعي، اسفنديار شهيدی و عزيز الله حميد نژاد» اعضای هیات داوران بودند.

پوراحمد در خاطره‌ای درباره‌ فعالیت مطبوعاتی‌اش گفته بود: «در دوره‌ای یادم نیست چه شد که رفتم روزنامه اطلاعات. در صفحه فرهنگ و هنر می‌نوشتم که دکتر جواد مجابی آن زمان سردبیرش بود. همان دوره فریدون جیرانی هم آنجا بود و او را می‌دیدم. رسول صدرعاملی هم در صفحه حوادث کار می‌کرد که البته او را آن زمان نمی‌شناختم.»
 
بر اساس این گزارش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با تایید خبر فوت کیومرث پور احمد گفت: به محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند و با بررسی های اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشتند که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است. وی افزود: کیومرث پوراحمد ساعت یک بامداد روز چهارشنبه مورخ شانزدهم فروردین در یکی از واحد‌های دهکده ساحلی انزلی فوت کرده است.