شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#استاد دانشگاه

تحلیل محمد صادق کوشکی از «حرام سیاسی»

تحلیل محمد صادق کوشکی از «حرام سیاسی»

همشهری آنلاین نوشت:محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی معتقد است که از ترویج بی‌حجابی و دامن‌زدن به آن از سوی رسانه‌های بیگانه، سرویس‌های امنیتی وفضای مجازی ولنگار و بی‌قانون در واقع ابزاری برای ایجاد یک جنگ داخلی فرهنگی در کشور و راهی است که برای براندازی استفاده می‌شود.

یکی از مباحثی که رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام بیان کردند، موضوع حجاب بود که از تعبیر جدیدی به عنوان حرام سیاسی در این باره استفاده کردند. رهبر انقلاب در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب گفتند که «در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی. ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاههای جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاههایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.»

محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی درباره تعبیر «حرام سیاسی» که مقام معظم رهبری برای نخستین بار به کار بردند، به همشهری آنلاین گفت: رهبر انقلاب در کنار واژه حرام شرعی، حرام سیاسی را به کار بردند. حرام شرعی یعنی آن کاری که انجام دادنش از زاویه شریعت ممنوع است و حرام سیاسی یعنی انجام دادن عملی که از زوایه سیاسی ممنوع است؛ به این معنی که ترویج بی‌حجابی و دامن‌زدن به بی‌حجابی در واقع از سوی رسانه‌های بیگانه سرویس‌های امنیتی و در فضای مجازی ولنگار و بی‌قانون ابزاری برای ایجاد یک جنگ داخلی فرهنگی در کشور و راهی است که برای براندازی استفاده می‌شود.

کوشکی افزود:‌ اکنون دیگر بحث نوع پوشش یک تصمیم شخصی و یک رخداد فرهنگی نیست. تلاش جدی دشمنان ما ازجمله آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها برای تضعیف ملت ایران و تخریب جامعه ایران از طریق فروپاشی اجتماعی، فروپاشی نهاد خانواده، فروپاشی نهاد دین با توسل به ابزاری به نام گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی و فحشا است.

وی با اشاه به تغییر ماهیت مسئله حجاب گفت:‌ اینجا دیگر این پدیده علاوه بر ماهیت فرهنگی و اجتماعی ، ماهیت سیاسی و امنیتی هم پیدا می‌کند. به همین دلیل ترویج بی حجابی به ابزاری برای براندازی و ایجاد جنگ داخلی در کشور به ویژه در چند ماه گذشته تبدیل شد. به همین خاطر از نظر سیاسی هم این حرکت غلط است؛ چرا؟ چون ابزار براندازی است.

کوشکی افزود: بر این اساس منظور از حرام سیاسی این است که حتی اگر ما در آموزه دینی خودمان گزاره‌ای درباره ممنوعیت بی‌حجابی نداشته باشیم باز هم چون این پدیده ابزاری برای براندازی و ایجاد جنگ داخلی در کشور شده است باید این پدیده ممنوع باشد.

در واقع رهبر انقلاب به این نکته تاکید کرده‌اند که بی‌حجابی و ترویج آن هم از نظر دینی در شرایط فعلی غلط و ممنوع است و هم از نظر سیاسی و مصالح امنیتی و منافع ملی غلط است.

۲۱۲۲۰