شهر خبر

 سفر ایرانی‌ها به سوریه متوقف شد؟

 سفر ایرانی‌ها به سوریه متوقف شد؟

فارس: در حالی که قرار بود بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی طی یک سال به زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها مشرف شوند، حدود هفت هزار زائردر سال ۱۴۰۱ عازم سوریه شدند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای زیارتی به سوریه در سال گذشته فراز و نشیب‌هایی را شاهد بود و در حالی که پیش‌بینی می‌شد طی یک سال ۱۰۰ هزار ایرانی عازم زیارت حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما شوند، اما به دلیل برخی مشکلات کم‌تر از ۱۰ درصد این تعداد همراه با کاروان‌های حج و زیارت به سوریه اعزام شدند.

اعزام ۲ هزار زائر ایرانی به سوریه در نوروز سال گذشته

سال گذشته سفر به سوریه رونق گرفت و در فروردین‌ماه اعزام زائران به سوریه به اوج خود رسید و بیش از ۲ هزار نفر از ایستگاه‌های پروازی تهران، مشهد، تبریز، کرمان و شیراز به زیارت عمه سادات مشرف شدند، به طوری که حتی تعداد زائران سوریه با تعداد زائران عراق در یک ماه برابری کرد. البته این امر به دلیل بسته بودن مسیر زمینی به عتبات بود.

توقف سفر به سوریه از خرداد ۱۴۰۱ به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق

با این وجود، رئیس وقت سازمان حج و زیارت از تلاش برای توسعه سفر به سوریه و افزایش تعداد زائران خبر داد و همان زمان سفر به سوریه از اصفهان نیز برقرار شد. اما کم‌تر از ۲ ماه بعد، به دلیل نقص فنی در فرودگاه دمشق، سفر به سوریه متوقف شد و در حالی که بسیاری برای اعزام، خود را آماده و در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده بودند، هیچ زائری در قالب کاروان حج و زیارت به عتبات اعزام نشد.

دلتنگی برای زیارت حرم حضرت رقیه و حضرت زینب سلام‌الله علیها همچنان ادامه داشت و از طرفی هم سازمان حج و زیارت پیگیر برقراری این سفرها بود. اما شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری سفر به سوریه با توجه به برخی مسائل حاضر به همکاری نبودند و با وجود پیگیری‌های مختلف، هیچ شرکت هواپیمایی حاضر به اعزام زائران به سوریه نشد و به این ترتیب همه در حسرت زیارت بودند.