شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حوزه

مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان: دشمنان به یارانشان می‌گویند مقابل خواست نظام، «برهنه» شوید / مسئله حجاب؛ امنیتی، سیاسی و «براندازانه» است

مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان: دشمنان به یارانشان می‌گویند مقابل خواست نظام، «برهنه» شوید / مسئله حجاب؛ امنیتی، سیاسی و «براندازانه» است

دیده‌بان ایران نوشت : حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور گفت: دشمنان به یارانشان میگویند که گوش نکنید بحث نکنید و در جهت مقابل خواست نظام برهنه شوید، اگر نمی توانید کامل برهنه شوید بخشی از بدن را برهنه کنید اگر باز نمی توانید تن نازی و فریبندگی کنید و یا گروه شوید و تظاهر به بی حجابی کنید و یا حداقل روسری ها را بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامپور مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با ارگانه رسانه‌ای نزدیک به حوزه‌های علمیه، به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: موضوع حجاب وعفاف که در جامعه امروز بعنوان یک حساسیت اجتماعی مورد توجه قرار گرفته از مهمترین موضوعاتی است که از بدو خلقت دوست ودشمن یعنی خدا وابلیس با آن کار داشتند چون خداوند به آدم فرمود از میوه ممنوعه نخور و ابلیس تحریک کرد بخورد و وقتی آدم وحوا خوردند نتیجه آن برهنگی آنها شد و مجبور شدند خود را با برگ درختان بپوشانند.

وی افزود: آنچه بر نسل آدم آمد از کلفت ها، مشقت‌ها، بیماریها، ابتلائات و... از همین‌جا شروع شد. امروز هم که نزدیک عصر ظهور و نجات آدمها از یوغ ابلیس وشیا طین است بازهم شیاطین سراغ همان حیله رفتند منتهی امروز فرزندان آدم دو دسته شدند گروهی که باز با همان سادگی آغاز خلقت فریب می خورند و گروهی که رندانه و مردانه در میدان مبارزه آمده و آماده هستند نگذارند شیطان به هدفش برسد.

مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: امروز ما در قالب یک نظام برای تولی و تبرائی که در زمان حضرت آدم(ع) اتفاق نیفتاد باید سه کار را در برنامه قرار بدهیم که اولین آنها انزجار قلبی و برائت عملی همه ملت در هر جایگاه و مسئولیتی از هر آنچه مظهر فساد اخلاقی است خصوصا بی حجابی. تا خداوند از نظام ما راضی باشد و با ما قهر نکند.

وی ادامه داد: دومین کار این است که به هرصورت ممکن (حرف، نگاه، اخم، معامله نکردن، راه ندادن به خانه، مغازه، اداره و هر جای دیگری که بر آنجا ولایت داریم) مخالفت خودمان را اعلام کنیم چرا که این مطالبه قرآن است و ما در آیه ی ۴۱ سوره حج می خوانیم که «الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَةُ الأُمُورِ».

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در ادامه گفت: سوم این است که باید در یک برنامه ریزی همگانی و منسجم مجلس، دولت، قوه قضائیه، حوزه و دانشگاه، مراکز علمی ترویجی آموزشی، مراکز انتظامی و اطلاعات امنیتی و مردم دست در دست هم بدهند و برای تحقق نهی ای که خداوند به آدم و حوا کرد و آنچه که از آنها خواست و نشد زمینه سازی کرده و موانع را بردارند تا نسل‌هایی پاکیزه در زمین زندگی کنند. وآن روز روز تحقق دولت مهدی (عج) است و پروردگار از انسانها راضی می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا وظیفه حوزوی ها، دانشجویان و گروه‌های جهادی از همه سنگین تر است و نباید فراموش کنیم که امروزه مسئله حجاب وعفاف صرفا اعتقادی ومعرفتی نیست بلکه یک مسئله سیاسی و امنیتی است چرا که شیاطین به یارانشان میگویند که گوش نکنید بحث نکنید و در جهت مقابل خواست نظام برهنه شوید اگر نمی توانید کامل برهنه شوید بخشی از بدن را برهنه کنید اگر باز نمی توانید تن نازی و فریبندگی کنید و یا گروه شوید و تظاهر به بی حجابی کنید و یا حداقل روسری ها را بردارید و همه ی اینها امنیتی، سیاسی و براندازانه است که باید از ریشه خشکانده شود نه با بحث و استدلال.

مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: بُعد معرفتی مسئله حجاب نیز وظیفه ای مهم است که باید بابرنامه ای هوشمندانه در مسیر توسعه فرهنگی اجتماعی و ترویجی مورد توجه نظام و دستگاه‌های مسئول و آحاد مردم قرار گیرد.

۲۱۲۲۰