شهر خبر

روزنامه ابتکار:

برای مردمی‌سازی اقتصاد باید ابتدا اداره سیاست، فرهنگ و اجتماع در دست مردم باشد

روزنامه ابتکار نوشت: مهمترین پیش شرط مردمی‌سازی اقتصاد و مقدم بر آن، مردم‌سازی اداره سیاست، فرهنگ و اجتماع است. برای اینکه تولیت اقتصاد را به مردم بدهیم باید مردم را قوی کرد.

برای مردمی‌سازی اقتصاد باید ابتدا اداره سیاست، فرهنگ و اجتماع در دست مردم باشد
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۰:۱۰:۱۷
اعتمادآنلاین |

روزنامه ابتکار تاکید کرده برای مردمی‌سازی اقتصاد باید ابتدا اداره سیاست، فرهنگ و اجتماع در دست مردم باشد.

به گزارش ابتکار، مهمترین پیش شرط مردمی‌سازی اقتصاد و مقدم بر آن، مردم‌سازی اداره سیاست، فرهنگ و اجتماع است. برای اینکه تولیت اقتصاد را به مردم بدهیم باید مردم را قوی کرد. مردم قوی در پرتو نهادسازی مردم نهاد و سپردن اختیارات به نهادهای مردمی اتفاق می‌افتد. مردم باید در قالب و قامت نهادهای اجتماعی اعمال اراده کنند. راه قوی کردن مردم، مشارکت دادن آنان در توزیع قدرت و منابع ثروت است. به عبارتی باید سیاست را هم به عنوان پیش شرط اقتصاد به مردم سپرد.

این روزنامه تاکید کرده است: مردمی سازی سیاست با انتخابات آزاد و تشکیل یک مجلس مردمی محقق می‌شود، بی‌تردید با ساختار انتخابات کنونی هیچگاه به یک مجلس مردمی دست پیدا نمی‌‌کنیم تغییر انتخابات از حوزه‌ای به استانی و حداکثری به تناسبی و با حذف نظارت استصواب مقدمه رسیدن به مردمی‌سازی سیاست می‌باشد. مردمی‌سازی حوزه سیاست منوط به حذف دوگانه خودی و غیرخودی و تغییر راهبرد تمرکز خدمات به خودی‌ها و محروم سازی بقیه ملت به نگاه یکسان و بی‌طرفانه به تمام ملت و تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات و منابع کشور است.