شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد

مشهد میزبان چند مسافر نوروزی بود؟

مشهد میزبان چند مسافر نوروزی بود؟

تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه خبری استانداری خراسان رضوی: معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر ورودی به استان داشتیم و در مجموع ۱۳۳ هزار و ۱۶۱ نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. در اسکان مدارس نیز نسبت به سال گذشته ۱۲  درصد رشد داشتیم.

وی بیان کرد: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند. این رقم در سال گذشته از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۳۳ زائر بوده است. ۱۴میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ نفر نیز به استان وارد شدند.

گنابادی‌نژاد گفت: کمترین جابه‌جایی با حمل‌ونقل هوایی به میزان ۳ درصد بوده است. حمل‌ونقل ریلی ۵ درصد، جاده‌ای عمومی ۶ درصدو جاده‌ای شخصی ۸۶ درصد بوده است. در حوزه سفرهای جاده‌ای عمومی ۴۴ هزار و ۸۲۳ سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی ۲میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۸ سفر، در حوزه ریلی ۱۱۴۰ رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز ۲۰۹۴ حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بیشترین ورودی‌های این ایام مربوط به ترددهای مسیر شمال استان است. همچنین توانستیم دوره خوبی را در میزبانی زائران پشت سر بگذاریم. هنوز در حوزه اطلاع‌رسانی مشکلاتی داریم و نیازمند حضور رسانه ملی در این زمینه هستیم. در خدمات جاده‌ای اشکالات ما واضح است، باید در حوزه سرمایه‌گذاری، نظارت واستانداردهای خدمت برای زائران اقداماتی انجام دهیم.