شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر#ارتش#مخالفت

مخالفت الجزایر با دخالت نظامی در منطقه ساحل عاج

مخالفت الجزایر با دخالت نظامی در منطقه ساحل عاج

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر مخالفت کشورش را با هرگونه دخالت نظامی در منطقه (ساحل عاج ) تحت عنوان « مبارزه با تروریسم » اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرلشکر « سعید شنقریحه » در برابر افسران الجزایری در مقر فرماندهی نیروی زمینی ارتش این کشور گفت: الجزایر با هرگونه دخالت نظامی در منطقه ( ساحل عاج ) تحت عنوان « مبارزه با تروریسم» مخالف است زیرا تجربه نشان می‌دهد که این گونه دخالت‌ها با شکست کامل مواجه شده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل عاج ( جنوب صحرای بزرگ آفریقا ) اظهار داشت: اراده الجزایر این است که پویایی جدیدی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه ایجاد کند.

سرلشکر شنقریحه جزئیات بیشتری درباره کشورهایی که خواهان دخالت نظامی در منطقه هستند، فاش نکرد.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، الجزایر بارها تاکید کرده‌ است این کشورهای منطقه هستند که باید با تروریسم مبارزه و مشکلات قاره آفریقا را حل و فصل کنند.

الجزایر در سال 2013 با دخالت نظامی فرانسه در مالی ( جنوب صحرای آفریقا و همسایه الجزایر) مخالفت و اعلام کرد: این دخالت سبب می‌شود تا عناصر افراطی از سراسر جهان برای نبرد با ارتش فرانسه راهی کشور مالی شوند و این موضوع سبب می‌شود تا ساحل عاج به منطقه‌ای برای گسترش اقدامات تروریستی تبدیل شود.

حضور نظامیان فرانسوی در مالی نه تنها به فعالیت گروه‌های تروریستی پایان نداد بلکه آنها اقدامات خود را افزایش دادند، به گونه‌ای که دولت و ملت مالی حضور نظامیان فرانسوی در کشور خود را بی فایده دانستند لذا پاریس مجبور شد،  در شهریور ماه گذشته نظامیان خود را از مالی خارج کند.

دیدگاه الجزایر در مخالفت با حضور نظامیان بیگانه در منطقه تاثیر زیادی در تشکیل « گروه کشورهای میدانی » به جای گذاشت. این گروه متشکل از کشورهای مالی، نیجر و موریتانی است و هدفش هماهنگ کردن اقدامات نظامی امنیتی و اطلاعاتی در مبارزه با گروه‌های تروریستی است.

گروه کشورهای میدانی توافق کرده‌اند که ارتش هر کشوری با گروه‌های تروریستی موجود در کشور خود مبارزه کند بدون اینکه خواستار دخالت نظامی بیگانگان در منطقه شود یا نیروی نظامی مشترکی تشکیل دهد.

الجزایر از پیوستن به ائتلاف نظامی برای مبارزه با گروه‌‌های تروریستی در ساحل عاج خود داری کرد. رهبری این ائتلاف به عهده فرانسه بود و بیشتر کشورهای منطقه در آن شرکت داشتند.

انتهای پیام/