شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشش

اطلاعیه دانشگاه آزاد؛ نهادهای ذی‌ربط مانع حضور دانشجو با پوشش نامناسب در دانشگاه شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد.

اطلاعیه دانشگاه آزاد؛ نهادهای ذی‌ربط مانع حضور دانشجو با پوشش نامناسب در دانشگاه شوند
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۲:۳۵:۰۵
اعتمادآنلاین |

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ (سوره البقره - آیه ۱۸۵)

همزمانی بهار طبیعت که بهار جسم است و بهار قرآن و ماه مبارک رمضان که بهار جان است را به فال نیک گرفته و  خدمت خانواده عزیز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

 امیدوارم سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه‌جانبه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد. سال گذشته دقیقاً در چنین ایامی، بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی در اختیار همه عزیزان قرار گرفت تا با تأسی از آموزه‌های بلند قرآن و عترت (ع) گام های مؤثری در توأمانی تعلیم و تربیت و آماده سازی نسل جوان برای پذیرش مسئولیت های مهم حیات اجتماعی برداشته شود. امسال نیز با تأکید بر اجرای مفاد همان بیانیه، با استعانت از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و با تأسی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در کنار دولت خدمتگزار برآنیم تا گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

 همانطور که در بیانیه رسالت  تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه تاکید شد، همه ما نسبت به سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش و عمق بخشی به آن مسئولیم و این امر جز در سایه حفظ و ارتقای آراستگی و شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه و مقابله با رفتارهای ناهنجار که  از جمله آنها کشف حجاب و... است، محقق نمی شود. این مطالبه اکثریت قاطع دانشجویانی است که برای تحصیل به دانشگاه آمدند و برای این منظور هزینه می کنند.

همه در این باره مسئولیم و البته مهم‌ترین نقش را در این زمینه اساتید محترم برعهده دارند تا ضمن تبیین اهمیت مسئله، دانشجویان را چارچوب‌مند بار بیاورند.

بدیهی است در کنار تبیین و تقدم اقدامات ایجابی معرفتی و تشویقی بر اقدامات بازدارنده در حوزه آموزش ها و تربیت اجتماعی، با توجه به‌ ضرورت حفظ حقوق کلیه دانشجویان در امر یادگیری در محیط کلاس و دانشگاه با هدف حفظ و ارتقای امنیت روانی و افزایش بهره وری و کیفیت یادگیری، نهادهای ذی‌ربط در دانشگاه موظف به جلوگیری از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری دانشجویان مانند تبرج، رفتار مخالف شأن کلاس و دانشگاه و حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب و نابسامانی های رفتاری که برهم زننده فضای سالم و مانع ایجاد محیط امن برای همه افراد در یادگیری علم می‌باشند و در جهت حفظ حقوق عموم دانشجویان، به وظایف خود عمل خواهند کرد.

ما معتقدیم که دانشگاه جامعه‌پرداز به عنوان رکن موثر در تربیت اجتماعی باید پیشگام و الهام بخش در آراستگی و شئون رفتار اجتماعی باشد و جایگاه دانشگاه فراتر از یک عنصر منفعل و پیرو در تحولات اجتماعی است. امیدوارم سال جدید به توفیق الهی سال تحول همه ما به احسن حال و ادای بیش از پیش وظایف مان باشد.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی