شهر خبر

اصغر فرهادی فیلم جدیدش را با ستارگان هالیوود می‌سازد

اصغر فرهادی فیلم جدیدش را با ستارگان هالیوود می‌سازد

ایرنا نوشت: هالیوود ریپورتر خبر داد که اصغر فرهادی کارگردان آثاری چون فیلم تحسین‌شده «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده» و «قهرمان» قصد دارد فیلم جدیدش را در آمریکا و با حضور آل پاچینو و آنا دِ آرماس ستارگان هالیوود بسازد.

فیلمنامه‌ فیلم جدید اصغر فرهادی را خودش نوشته و کمپانی ممنتو تهیه‌کنندگی و پخش آن را بر عهده دارد. فیلمبرداری این فیلم قرار است از تابستان ۲۰۲۳ شروع شود و احتمالا نخستین اکرانش در فستیوال کن ۲۰۲۴ خواهد بود.

این فیلم ماجرای پدری به اسم راس را روایت می‌کند که ۲ سال بعد از جدایی، در سفری ۳ روزه با دخترش مارگو همراه می‌شود و رازهایی از زندگی گذشته‌اش را برای او برملا می‌کند.

اصغر فرهادی فعالیت‌ سینمایی و حرفه‌ای خود را به عنوان فیلم‌نامه‌نویس با دوازدهمین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا، «ارتفاع پست» آغاز کرد. «رقص در غبار» محصول سال ۱۳۸۱ اولین فیلم بلند و رسمی فرهادی در مقام کارگردان است.

فرهادی برای «ارتفاع پست» جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و سپس برای ساخت «شهر زیبا» نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر شد. او برای «چهارشنبه‌سوری» توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را کسب کند.

فیلم تحسین‌شده «درباره الی» باعث شد تا فرهادی در عرصه بین‌المللی شناخته شود و برای این کار برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی شد. این تحسین با ساخت «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده» و «قهرمان» تدام یافت. او برای «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» توانست به نخستین ایرانی تبدیل شود که جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را دریافت می‌کند. «جدایی نادر از سیمین» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نیز شد و «فروشنده» جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن را کسب کرد. «قهرمان» نیز جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۴، نشان افتخار هنر و ادبیات فرانسه به‌دلیل خلاقیت‌های هنری و تاثیرش بر هنر و ادبیات فرانسه و جهان به فرهادی اهدا شد.

در نظرسنجی مجله تایم، او رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد و به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.

فرهادی در سال ۲۰۱۲ در فهرست ۱۰۰ متفکر جهان فارن پالیسی قرار گرفت.

۲۵۹۲۵۹