شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#رکوردشکنی#استان تهران

رکوردشکنی چک‌های برگشتی تهران در بهار ۱۴۰۱ / روند نزولی تا پایان سال

رکوردشکنی چک‌های برگشتی تهران در بهار ۱۴۰۱ / روند نزولی تا پایان سال

اقتصاد نیوز نوشت:در میانه بهار ۱۴۰۱ نسبت چک‌های برگشتی در استان تهران به بالاترین سطح خود رسید و ۹ درصد تعداد چک‌های مبادله‌ای برگشته خورد. با این حال نسبت تعداد چک‌های برگشتی تا اوایل زمستان روند نزولی داشته است.

روند درصد تعداد چک‌های برگشتی در استان تهران در سال ۱۴۰۱ مسیر نزولی خود را ادامه داد و در دی ماه تنها ۶.۲ درصد تعداد چک‌های مبادله‌ای در استان تهران برگشت خوردند. روند چک‌ها در کشور به صورت ماهانه از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود و می توان در هر مقطع میزان برگشت و وصول چک‌ها به لحاظ مبلغ و تعداد ارزیابی کرد.

بررسی آمار ماهانه چک‌ها در سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد روند تعداد چک‌های برگشتی از ابتدای سال تا پایان دی ماه مسیر نزولی را طی کرده است. کمترین نسبت چک‌های برگشتی به لحاظ تعداد و مبلغ در دی ماه اعلام شده است.

طبق این بررسی در اردیبهشت ماه، رکورد چک های برگشتی شکسته شد و ۹ درصد تعداد چک های مبادله‌ای و همچنین ۱۰.۸ درصد مبلغ چک‌های مبادله طی این ماه برگشت خورده است. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت احتمال برگشت چک در اردیبهشت ماه در مقایسه با سایر ماه‌ها بیشتر بوده است. مهر و مرداد نیز به ترتیب در جایگاه بعدی بیشترین نسبت چک های برگشتی از نظر مبلغ قرار می‌گیرند.

این ارزیابی حکایت از این دارد احتمال که برگشت چک در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال ۱۴۰۱ در تهران کمتر شده است.

چک

۳۵۲۱۷