شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#رئیس جمهور

بایدن خواستار آزادی خبرنگار آمریکایی در روسیه شد

بایدن خواستار آزادی خبرنگار آمریکایی در روسیه شد

ایرنا نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از مسکو خواست خبرنگار آمریکایی را که به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شده است، آزاد کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی از روسیه خواست که ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال را آزاد کند .

بایدن در پاسخ به سوالی درباره پیامش به روسیه در مورد دستگیری گرشکوویچ گفت: «آزادش کنید.»

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری در شهر لوزاکا زامبیا، گفت که دولت آمریکا از بازداشت گرشکوویچ "عمیقا نگران است".

هریس در جریان سفر یک هفته‌ای خود به آفریقا گفت: ما سرکوب روزنامه‌نگاران را تحمل نخواهیم کرد و آن را محکوم می کنیم.

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، در شهر ایکاترینبورگ تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

بر اساس این گزارش، گرشکوویچ به دستور واشنگتن اطلاعات محرمانه ای را در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه جمع آوری می کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به شدت نگران بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال توسط روسیه است.

بلینکن گفت: «هرگاه یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور بازداشت می شود، ما فورا تقاضای دسترسی کنسولی را صادر می کنیم و به دنبال ارائه همه حمایت های مناسب هستیم.

وی افزود: ما تلاش‌های مداوم کرملین برای ارعاب، سرکوب و مجازات روزنامه‌نگاران و صداهای جامعه مدنی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به همه شهروندان آمریکایی که در روسیه حضور دارند هشدار داد که این کشور را ترک کنند.

سخنگوی کاخ سفید نیز در پی بازداشت خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در روسیه اعلام کرد که واشنگتن بصورت مستقیم با مسکو درباره این خبرنگار در ارتباط است.

311311