شهر خبر

کسری لشکری بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی:

با حقوق 8 میلیون تومانی نمی‌توان گوشت کیلویی 350هزار تومانی خرید

به گفته بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی، حقوق بگیران با دریافتی ۸ میلیون تومان توان خرید گوشت کیلویی ۳۵۰ هزار تومان و مرغ ۶۰ هزار تومانی را ندارند.

با حقوق 8 میلیون تومانی نمی‌توان گوشت کیلویی 350هزار تومانی خرید
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۷:۲۰:۴۵
اعتمادآنلاین |

به گفته بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی، حقوق بگیران با دریافتی ۸ میلیون تومان توان خرید گوشت کیلویی ۳۵۰ هزار تومان و مرغ ۶۰ هزار تومانی را ندارند، افزود: در این شرایط مردم کیفیت غذاهای خود را پایین می‌آورند و اگر در گذشته حجم بیشتری پروتئین مصرف می‌کردند مقدار آن را کاهش و محصولات دیگر چون کربوهیدرات‌ها، سیب‌زمینی و ماکارونی را جایگزین می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، کسری لشکری بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی گفت: ایران بعد از تحریم‌ها برخی از بازارها را از دست داد؛ اما هنوز امکان تجارت با آمریکا به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای تامین غلات برای ما وجود دارد چرا که تحریم غذا و دارو نیستم و می‌توان با این کشور وارد تجارت شد.

لشکری ، با اشاره به کاهش تولید گوشت، گفت: کاهش تولید نیاز کشور به نهاده‌های دامی را تقلیل داده و از آنجایی که تورم توان خرید را از مردم سلب کرده است تولیدکنندگان نیز انگیزه تولید ندارند چراکه دیگر تولید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد. 

وی با بیان اینکه حقوق بگیران با دریافتی ۸ میلیون تومان توان خرید گوشت کیلویی ۳۵۰ هزار تومان و مرغ ۶۰ هزار تومانی را ندارند، افزود: در این شرایط مردم کیفیت غذاهای خود را پایین می‌آورند و اگر در گذشته حجم بیشتری پروتئین مصرف می‌کردند مقدار آن را کاهش و محصولات دیگر چون کربوهیدرات‌ها، سیب‌زمینی و ماکارونی را جایگزین می‌کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی ریزش کردند، گفت: دانه‌های روغنی، ذرت و جو نسبت به سال میلادی گذشته کاهش قیمت داشتند و اگر خودتحریمی‌های داخلی را حل و عاقلانه رفتار کنیم مشکل تامین غلات و خرید را نخواهیم داشت به نظر بنده ما خود دست و پای خود را بسته‌ایم.