شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#چین

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنگره:

همکاری‌های ایران، روسیه و چین مشکل‌ساز است اما نه در حد شروع جنگ

به گفته ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، افزایش همکاری بین ایران، روسیه و چین، تا سال‌ها برای برای آمریکا مشکل‌ساز خواهد شد.

همکاری‌های ایران، روسیه و چین مشکل‌ساز است اما نه در حد شروع جنگ
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۳:۵۵:۲۳
اعتمادآنلاین |

یکی از فرماندهان ارشد آمریکا در کنگره ایالات متحده گفته است افزایش همکاری بین ایران، روسیه و چین، تا سال‌ها برای آمریکا مشکل‌ساز خواهد شد؛ اما جنگ با هیچ یک از این سه کشور «نه گریزناپذیر است و نه قریب‌الوقوع.»

به گزارش انتخاب، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز چهارشنبه در جلسه‌ای درباره بودجه نظامی سال آینده ایالات متحده در کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که جنگ هم‌زمان با روسیه و چین برای آمریکا «بسیار دشوار» خواهد بود.

این مقام ارشد آمریکایی گفته همکاری بین این سه کشور را «یک اتحاد کامل واقعی نمی‌دانم، اما ما شاهد نزدیک‌تر شدن آنها به یک‌دیگر هستیم و این مشکل‌ساز است.»

او در جلسه روز چهارشنبه گفت چین و روسیه «روش‌هایی برای تهدید منافع ما دارند» و این نخستین‌بار است که آمریکا هم‌زمان «با دو قدرت بزرگ هسته‌ای» روبه‌رو می‌شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه کنگره گفته است که توانایی‌های هسته‌ای چین با توانایی‌های ایالات متحده «تطابق ندارد»، اما هنوز قابل توجه است.