شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#محیط زیست#سال گذشته

هشدار صلح سبز درباره عواقب زیست محیطی افزایش چشمگیر پروازهای خصوصی در اروپا

هشدار صلح سبز درباره عواقب زیست محیطی افزایش چشمگیر پروازهای خصوصی در اروپا

سازمان حفاظت از محیط زیست صلح سبز با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی پروازهای خصوصی در سال گذشته در اروپا از این اقدام به عنوان مخرب محیط زیست انتقاد شدیدی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، استفاده از پروازهای خصوصی در سال گذشته در اروپا حدود 64 درصد افزایش یافته است. انجمن صلح سبز هشدار داد که این بی رحمانه ترین شکل حرکت است و خواستار ممنوعیت آن شده است.

سازمان محیط زیست صلح سبز می بیند که آب و هوا توسط پروازهای خصوصی بیشتر و بیشتر در اروپا در معرض خطر قرار می گیرد. بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه تحقیقاتی CE Delft ، تعداد پروازهای خصوصی در اروپا در سال گذشته با 64 درصد افزایش به 572806 پرواز رسیده است. این سازمان حامی محیط زیست به این مسئله انتقاد کرده و خواستار ممنوعیت هواپیماهای خصوصی در سراسر اروپا به دلیل پیامدهای مخرب آب و هوا شده است.

در اوایل سال 2021، سطح پروازهای خصوصی به سطح قبل از بحران کرونا رسید. بر اساس مطالعه ارائه شده در روز پنجشنبه، این پروازها باعث انتشار تقریباً 3.4 میلیون تن دی‌اکسید کربن در سال 2022 شد که معادل تولید سالانه 555000 ساکن اتحادیه اروپا است.

انتشار CO2 هر هواپیما با استفاده از یک ابزار محاسبه از سازمان ایمنی پرواز Eurocontrol تعیین شده است.

بر اساس این ارزیابی، آلمان پس از بریتانیا و فرانسه سومین کشوری است که بیشترین پروازهای خصوصی را دارد. در این کشور 58424 حرکت پرواز 208645 تن دی اکسید کربن آزاد کرده است.

"لنا دونات" ، از کارشناسان سازمان صلح سبز گفت: در حالی افراد سوپر ثروتمند با خیال راحت با جت‌های خصوصی پرواز می‌کنند که انگار فردایی وجود ندارد، مردم فقیر از جنوب جهانی بیشترین آسیب را از پیامدهای بحران آب و هوایی متحمل می‌شوند. وی تاکید کرد: جت‌های خصوصی آسیب‌رسان به آب و هوا بی‌رحمانه‌ترین شکل جابجایی هستند. آنها ممنوع هستند.

انتهای پیام/