شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#تاریخ

همایش بین‌المللی «قدس میراث مشترک ادیان» برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «قدس میراث مشترک ادیان» در تاریخ ۲۲ رمضان مقارن با ۲۴ فروردین ماه با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تحولات پیچیده و سریعی در عرصه‌های مختلف هستیم. ظهور قدرت‌های سیاسی و اقتصادی جدید، تغییرات و تحولات در شکل‌گیری ائتلاف‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی، جنگ اوکراین، اعتراضات، اعتصابات و ناآرامی‌های مستمر در اروپا، بحران‌های زیست محیطی در سراسر کره زمین، ظهور و تداوم پر فراز و نشیب برخی بیماری‌های مسری مانند کرونا، بخشی از این تحولات است که به صورت مستمر در جریان است. اما بدیهی است که برخی تحولات بین‌المللی به لحاظ ماهیت و ابعاد تأثیرگذاری در جهان اهمیت بیشتری دارند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ظهور غده سرطانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف مسئله‌ای نیست که گذر زمان و گذشت سالیان از اهمیت و تأثیرگذاری آن بکاهد. از سال ۱۹۴۸ تاکنون مسئله فلسطین و قدس شریف مسئله اصلی جهان اسلام بوده و است.

وی ادامه داد: در اذهان امت اسلامی شاخص تعهد، دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال امت پیامبر بزرگ خدا(ص) اهتمام به مسئله قدس شریف بوده و این انگاره باید حفظ و گسترش پیدا کند. در همین راستا همایش بین‌المللی «قدس میراث مشترک ادیان» به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با روز جهان قدس با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی برگزار خواهد شد که تلاشی در مسیر زنده نگه داشتن آرمان قدس شریف و یادآوری اولویت مسئله فلسطین برای جهان اسلام است. قدس شریف و تاریخ سرزمین فلسطین خود گواه اهمیت این سرزمین برای همه ادیان الهی و ابراهیمی است به نحوی که تمامی ادیان، بخشی از تاریخ خود را در آینه قدس می‌بینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقاری در پایان گفت: حضرت رضا(ع)، امامِ گفت‌وگو و محضر و حرم او براساس سیره آن حضرت، مَحملی برای همدلی و گفتگوی بین ادیانی است و بیان و تبیین این موضوع که قدس محور و میراثی مشترک میان ادیان است، امری مبنی بر سیره رضوی است.

انتهای پیام