شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سالار#ایران#مردم ایران

رونمایی ۴۰ هزار نفری از جدیدترین اثر سالار عقیلی

رونمایی 40 هزار نفری از جدیدترین اثر سالار عقیلی

سالار عقیلی "ربنا" را با حضور ۴۰ هزار نفر از مردم ایران در میدان امام خمینی اصفهان خواند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حلول ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورهای مسلمان دنیا به معنی آغاز یک عید و جشن بزرگ است. بسیاری از مسلمانان جهان از جمله مصری‌ها، سوری‌ها، مردم مالزی و اندونزی، ترک‌ها، هندی‌ها و ... ماه مبارک رمضان و آغازش را جشن می‌گیرند. آنها در میادین شهرها دور هم جمع شده و ضمن پذیرایی از هم به شادی و سرور می‌پردازند. در ایران، ماه مبارک رمضان به درستی مترادف با ماه عبادت و نیایش است و در بسیاری از مناطق کشور و شهرها، فضای جشن و شادی نیز برقرار است.

در سالیان اخیر در طول ایام این ماه مبارک،  نهاد‌های مختلف اقدامات بسیاری انجام می‌دهند؛ از برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات گرفته تا تولیدات سمعی و بصری که برگزاری جشن‌های شبانه در نقاط مختلف شهرها توسط شهرداری‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد این شور و نشاط جمعی است. از این میان می‌توان به اقدام شهرداری اصفهان در برگزاری جشن بزرگ "هم‌آغاز" در میدان امام خمینی اصفهان اشاره کرد که علاوه بر تدارک جشنی جمعی، اقدام به تولید یک قطعه موسیقی کرده است که تا سال‌ها می‌تواند در سبد شنیداری مخاطبان قرار بگیرد.

اثر "ربنا" با صدای سالار عقیلی و تولید شده به سفارش شهرداری اصفهان برای اولین بار در جشن "هم‌آغاز" با حضور 40 هزار نفر رونمایی شد که در نوع خود می‌تواند یکی از اولین اقدامات فرهنگی در سال جدید بوده و نوید بخش سالی نیکو از حیث حمایت نهادها در حوزه تولیدات فرهنگی و موسیقایی باشد، آن طور که گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست.

موسیقی , ماه رمضان ,

از کم و کیف تولید اثر که بگذریم، در سالیان اخیر به دلیل پروتکل‌های بهداشتی به تبع شیوع کرونا، مشاغل هنری، به خصوص موسیقی بسیار آسیب دیده‌اند. این قبیل حمایت‌ها در تولید و انتشار و اجرای محتوای موسیقایی می‌تواند امیدوار کننده باشد و روال اجرای کنسرت‌ها را در دیگر شهرها تسهیل کند.

انتهای پیام/