شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#جدید#آلمان#سوخت

کارشکنی آلمان برای ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید با سوخت فسیلی

کشور‌های اتحادیه اروپا مجوز نهایی را برای ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید با سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۵ صادر کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، رای گیری رسما پس از تایید این توافق توسط سفرای کشور‌های اتحادیه اروپا صورت گرفت.

اکثر وزرای بلوک اروپایی در نشستی در بروکسل با این ممنوعیت موافقت کردند و لهستان تنها مخالف آن بود. بلغارستان، ایتالیا و رومانی هم از رای دادن خودداری کردند.

توافق تاریخی برای ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید با سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۵ برای دستیابی به اقتصادی که تا سال ۲۰۵۰ منجر به پاکسازی "آب و هوا" از اهمیت زیادی برخوردار است.

اما در اقدامی بی‌سابقه در ماه جاری، آلمان، خودروساز پیشرو، در آخرین لحظه پس از تصویب این توافق بر اساس مکانیسم سنتی قانون‌گذاری اتحادیه اروپا، این توافق را وتو کرد.

برلین از بروکسل خواست تضمین‌هایی را ارائه دهد که طبق توافقی که اعلام شد، این قانون به خودرو‌های جدید متکی به موتور‌های احتراق سوخت مصنوعی را اجازه فروش دهد.

سوخت‌های مصنوعی که آلمان می‌خواست از این ممنوعیت معاف شود، هنوز با استفاده از برق کم کربن در حال توسعه و تولید هستند.

این فناوری اثبات نشده است، اما سازندگان آلمانی امیدوارند که منجر به استفاده گسترده‌تر از موتور‌های احتراقی شود.

ناظران بر این باورند که محاسبات سیاسی داخلی در پس اقدام اولیه آلمان برای جلوگیری از توافق است که باعث ناراحتی برخی از شرکای اروپایی برلین شده است.

حزب سوسیال دموکرات به رهبری اولاف شولز، صدراعظم آلمان، رهبری یک ائتلاف دولتی با سبز‌ها و لیبرال‌ها را بر عهده دارد که از این اقدام دفاع می‌کنند.