رئیسی از اصل نظام و رهبری تبعیت می‌کند/ کسانی که از مجلس وارد دولت شدند حرف رهبر انقلاب را گوش نکردند

حبیب‌الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، درباره عملکرد احزاب گفت: بنده معتقد هستم که آن طور که باید به جمهوریت نظام توجه نمی‌شود. جمهوریت نظام که باید توسط احزاب تحقق پیدا کند، به این ترتیب شده که احزاب مسیر خود را می‌روند و نظام هم مسیر خود را می‌رود. به این معنی که اگر کسی انتخاب می‌شود از طرف جریان سیاسی و احزاب انتخاب نمی‌شود بلکه آن فرد را شورای نگهبان تایید می‌کند و احزاب هم دنبال او می‌افتند، بنابراین افراد براساس شاخص و تعهد انتخاب نمی‌شوند.

او افزود: لذا وقتی فرد انتخاب می‌شود پاسخگو نیست و براساس آشناهایی که دارد به صورت غیرتخصصی مهره‌چینی می‌کند یعنی به جای اینکه طرف را براساس رزومه انتخاب کنند، این مهره طبق اینکه چه میزان به رقیب توهین کرده و برخورد ناشایست کرده انتخاب می‌شود لذا رأی آوردنش هم براساس شاخص و توانایی نیست بلکه بر اساس این است که تا چه اندازه توانسته خود را به عنوان فردی قلدر و شناخته شده معرفی کند.

بوربور ضمن ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم تصریح کرد: خود رئیسی از برنامه‌هایش رضایت دارد امیدواریم بتواند در مدت باقی مانده برنامه‌های خود را به نتیجه برساند. در حال حاضر عملکرد رئیسی قابل ارزیابی نیست او از اصل نظام و رهبری تبعیت می‌کند. البته معتقد هستیم که رئیس جمهور باید از خرد جمعی بهتر استفاده می‌کرد اما رئیسی از افرادی که می‌شناخته استفاده کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه رهبری تاکید کردند که نمایندگان مجلس وارد دولت نشوند اما در عمل این اتفاق صورت گرفت، یادآور شد: کسانی که از مجلس وارد دولت شدند حرف رهبری را گوش نکردند. آقا فرمودند مجلس مهم است و آن را رها نکنید اما متأسفانه این اتفاق افتاد و اصول‌گرایان واقعی راضی نیستند.