شهرخبر

رسانه صهیونیست: نتانیاهو به یک خطر بالفعل برای امنیت اسرائیل تبدیل شده است

رسانه صهیونیست: نتانیاهو به یک خطر بالفعل برای امنیت اسرائیل تبدیل شده است

رسانه‌های عبری زبان دامنه انتقادات خود را از بنیامین نتانیاهو گسترش داده و به شکل واضح تری بر نقش آفرینی نخست وزیری در فروپاشی رژیم‌شان تاکید می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ناحوم برنیاع تحلیلگر روزنامه یدیعوت احارانوت در یادداشتی دربارهبرکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط بنیامین نتانیاهو نوشت: نتانیاهو با این اقدام خود نشان داد که اصلا توی خاکریز ما (اسرائیلی‌ها) نبوده بلکه او جایگاهی همانند پسرش یائیر نتانیاهو پیدا کرده است .

این تحلیلگر در ادامه نوشت: چند روز بعد شاهد خواهیم بود که نتانیاهو طی حکمی مثلا اعلام می‌کند، هر کسی نامش با حرف جیم آغاز می‌شود، از کار برکنار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود با پرداختن به دلایل این برکناری از دیدگاه نتانیاهو افزود: امروز نتانیاهو خود را شخصیتی فراتر از قانون تجسم می‌کند و حتی بالاتر و فراتر از قوانینی می‌بیند که خود هم به آن رای داده است، پس این رویکرد وی به هر شکل و از هر منظری خطری واضح، بالفعل و فوروی علیه امنیت اسرائیل محسوب می‌شود.

برنیاع در ادامه می‌نویسد: من بیم آن دارم که از پریروز (یکشنبه روز برکناری یواف گالانت) ما به نقطه‌ای رسیده ایم که اعلام کنیم نتانیاهو خود خطری بالفعل علیه اسرائیل است.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص هم در مقاله‌ای بنیامین نتانیاهو را فردی توصیف کرد که در حال حاضر در توهمات خود غوطه ور بوده و از این رو آینده سیاسی تاریکی خواهد داشت.

آنژل بویفر در یادداشتی که در این روزنامه منتشر شده تاکید کرد: آیا واقعا خود نتانیاهو هم باور داشت که قادر است این قانون را به تصویب برساند؟

نویسنده بر این باور است شرایطی که نتانیاهو در حال حاضر در آن به سر می‌برد شباهت زیادی با وضعیتی دارد که حسنی مبارک پیش از سرنگونی داشت و مردم در میدان التحریر قاهره علیه او تجمع کرده بودند.

این تحلیلگر با اشاره به اشتباه‌های مختلف نتانیاهو که باعث شد، رژیم اسرائیل در چنین شرایطی قرار بگیرد نوشت: با وجود آن که نتانیاهو همچنان شماری از هواداران و طرفداران را در لیکود و دیگر احزاب ائتلاف دارد، اما شکست او در پیشبرد این طرح و عقب گرد وی در این تقابل شکل گرفته با جامعه اسرائیل به این معنی است که قدرت وی در حال افول است.

نویسنده افزود: نتانیاهو گرچه همچنان نخست وزیر اسرائیل است، اما به تدریج به باری بر دوش دیگران تبدیل می‌شود، گرچه نمی‌توان در حال حاضر به طور قاطع از پایان حیات سیاسی نتانیاهو سخن گفت ولی همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که فروپاشی پروژه تغییرات قضایی می‌تواند علامتی بر آغاز پایان حیات سیاسی نتانیاهو باشد.

انتهای پیام/