شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس

مخفیگاه سلاح هسته‌ای روسیه لو رفت

مخفیگاه سلاح هسته‌ای روسیه لو رفت

مهر به نقل از رویترز: وزارت خارجه بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مینسک پس از سال‌ها تحمل فشار از جانب آمریکا و متحدانش که با هدف تغییر رویکرد سیاسی و ژئوپلیتیکی این کشور انجام می‌شد، سرانجام تصمیم گرفت تا تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه را در خاک خود (بلاروس) مستقر کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شنبه هفته جاری اعلام کرد که مسکو به‌زودی بمب‌افکن‌های هسته‌ای خود را در خاک بلاروس مستقر خواهد کرد. در پی اظهارات پوتین، وزارت خارجه بلاروس در بیانیه‌ای دلیل تصمیم خود برای همکاری با روسیه را اعلام و آن را محافظت از خود برابر غرب توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بلاروس آمده است: جمهوری بلاروس طی دو سال و نیم گذشته، هدف فشارهای بی‌سابقه سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و متحدانشان در ناتو و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است. با توجه به این شرایط و نگرانی‌های مشروع و مخاطراتی که از جانب آنها علیه امنیت ملی احساس می‌شد، بلاروس مجبور شد تا از طریق تقویت توانمندی‌های امنیتی و دفاعی خود، به این شرایط پاسخ دهد.

مینسک همچنین تاکید کرده که برنامه‌های هسته‌ای روسیه با توافقات بین‌المللی منع گسترش منافاتی نداشته زیرا بلاروس این تسلیحات را کنترل نخواهد کرد.