شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

کاخ سفید: نشانه‌ای در روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین ندیدیم

اقتصادنیوز: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی گفت: آمریکا هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر قصد روسیه برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین مشاهده نکرده است.
کاخ سفید: نشانه‌ای در روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین ندیدیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما از زمان اعلام خبر استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس هیچ حرکتی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا چیزی از این دست ندیده‌ایم و مطمئناً هیچ نشانه‌ای ندیده‌ایم که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به نوعی تصمیم به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی گرفته باشد.

اسپوتنیک گزارش داد، پوتین روز شنبه اعلام کرد که او و همتای بلاروسی اش الکساندر لوکاشنکو توافق کردند که روسیه ممکن است بدون نقض تعهدات بین المللی منع اشاعه، سلاح های هسته ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کند. پوتین گفت که ساخت تاسیسات تسلیحات هسته ای تاکتیکی در اول ژوئیه تکمیل می شود و آموزش خدمه از ماه آینده آغاز می شود.

کربی گفت که ایالات متحده هیچ اقدامی از سوی روسیه ندیده است که باعث شود این کشور موضع بازدارندگی استراتژیک خود را تغییر دهد.

او با اشاره به رویدادها در سرزمین های اشغالی نیز گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نگران نیست که وضعیت اسرائیل به جنگ داخلی تبدیل شود.