شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یادداشت تفاهم#عراق

امضای یادداشت تفاهم همکاری کشاورزی بین سوریه، عراق، اردن و لبنان

سوریه، اردن، عراق و لبنان یادداشت تفاهم چهارجانبه‌ای در زمینه کشاورزی اعم از گیاهی و حیوانی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، امروز دوشنبه، سوریه، اردن، عراق و لبنان یادداشت تفاهم چهارجانبه‌ای در زمینه کشاورزی و ارتقای مبادلات تجاری به منظور دستیابی به یکپارچگی کشاورزی بین چهار کشور امضا کردند.

این تفاهم نامه شامل ارتقا و توسعه همکاری‌ها در زمینه کشاورزی اعم از گیاهی و حیوانی و تبادل تخصص، اطلاعات، تجارب موفق کشاورزی و مدیریت ذخایر و باغات بین چهار کشور است.

 

این تفاهم نامه همچنین شامل همکاری در زمینه مبارزه با آتش سوزی، تغییرات آب و هوایی، توسعه روستایی، ترویج کشاورزی، تولید، بهداشت حیوانات و دارو‌های دامپزشکی است.

این چهار وزیر از دیگر کشور‌های عربی خواستند تا برای افزایش امنیت غذایی اعراب و افزایش تجارت بین عربی به منظور دستیابی به ادغام غذا و کشاورزی اعراب به این توافق بپیوندند.

دیروز یکشنبه، وزرای کشاورزی سوریه، اردن، لبنان و عراق چهارمین نشست خود را در دمشق آغاز کردند که هدف آن دستیابی به یکپارچگی کشاورزی در سطح منطقه است.

این نشست با برگزاری جلسه گفتگوی غیرعلنی برای روسای هیئت ها، سازمان‌ها و فدراسیون‌ها برای بررسی نتایج نشست‌های چهارجانبه در یک سال گذشته که در عراق، لبنان و اردن برگزار شد، فعالیت خود را آغاز کرد.