شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#کارکنان#فلسطین

توقف کامل پروازها در فرودگاه « بن گورین»/ آغاز اعتصابات گسترده در فلسطین اشغالی

توقف کامل پروازها در فرودگاه « بن گورین»/ آغاز اعتصابات گسترده در فلسطین اشغالی

به دنبال تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی از توقف فوری و کامل پروازها در فرودگاه «بن گوریون» و اعتصاب کارکنان آن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توقف فوری و کامل پروازها در فرودگاه «بن گوریون»در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های عبری  تاکید کردند که پروازها  در فرودگاه بن گوریون به طور کامل متوقف شدند و  کارکنان این فرودگاه در اعتراض به قانون اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو، اعتصاب کردند.

از سوی دیگر« ارنون بار دیوید»، رئیس اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی در اعتراض به برکناری یوآو گالانت از سمت وزیر جنگ اعلام کرد که این اتحادیه تا اطلاع ثانوی اعتصاب می‌کند.

رؤسای دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب کردند. این درحالی است که  اتحادیه پزشکان رژیم صهیونیستی نیز به اعتصاب‌ها علیه طرح اصلاحات قضایی پیوستند.

اتحادیه‌های پزشکان، بنادر فلسطین اشغالی و مجریان تلویزیونی  نیز اعلام کردند که تا حل شدن طرح  تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو اعتصاب خواهند کرد.  

همزمان معترضان به طرح  جنجالی  قضائی کابینه نتانیاهو، برای برگزاری تظاهرات خیابانی، در حال مسدود کردن بزرگراه «آیالون» و دیگر جاده‌ها در تل‌آویو هستند.

وزیر دادگستری  رژیم صهیونیستی نیز تهدید کرد که در صورت عقب‌نشینی نتانیاهو از این طرح، استعفا خواهد داد. استعفای او به معنای فروپاشی ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی است.

«بوآز بن تسور» وکیل شخصی  نخست وزیر رژیم صهیونیستی  نیز به صف مخالفان پیوست و اعلام کرد در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی، وکالت قانونی نتانیاهو را متوقف خواهد کرد.

روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع را برکنار کرد. پس از درخواست وی برای توقف پیش نویس اصلاحات قضایی که موجی از اعتراضات گسترده را به همراه داشت.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بیش از 600 هزار معترض اسرائیلی از کریات شمونا در شمال تا ایلات در جنوب دست به تظاهرات زده‌اند و پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از اطراف خانه نتانیاهو از کامیون‌های پمپاژ آب استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر بعد از برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اطراف خانه نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند. در این میان یک خودرو قصد داشت تظاهرات‌کنندگان را در تل‌آویو زیر بگیرد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «آوی بنیاهو» سخنگوی سابق ارتش این رژیم اعلام کردند: این مرحله تاریک‌ترین عصر در تاریخ اسرائیل است. نتانیاهو امشب به کار سیاسی خود پایان داد. شما اجازه دارید غمگین و ترسیده باشید. دیکتاتوری اینجاست.

مسئولان سابق موسسه امنیتی اسرائیل اعلام کردند، برکناری گالانت یک اقدام خطرناک در مسیر فروپاشی ارتش بوده و اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است.

چند روز قبل رسانه‌های عبری از هشدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کابینه نتانیاهو در خصوص وضعیت بحرانی ارتش اسرائیل در سایه اقدام این کابینه برای انجام تغییرات قضایی خبر دادند.

یوآو گالانت هشدار داده است که ارتش اسرائیل در سایه اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو به سمت پرتگاه خطرناکی پیش می‌رود.

اعتراضات روزافزون نسبت به تغییرات در ساختار قضائی که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو در حال انجام است، به‌شکل خطرناکی عملکرد روزانه ارتش اسرائیل را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و در عین حال روحیه و انگیزه نظامیان را هم تضعیف می‌کند، به‌نحوی که این روزها فرار از خدمت در ارتش در نگاه عامه صهیونیست‌ها امری مشروع و ستودنی محسوب می‌شود.

این درحالی است که ناظران امور معتقدند تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد مؤثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند، به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

انتهای پیام/