شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##روستایی#کویر#قندیل#بسته#است#عکس

روستایی در دل کویر که قندیل بسته است + عکس

وقتی از گشت و گذار در جنوب کشور صحبت می کنیم معمولا ذهن ها به صورت ناخودآگاه به سمت جزایر کیش و قشم و هرمز روانه می شود در حالی که جاذبه های گردشگری بی شماری در این منطقه وجود دارد که هنوز بکر و ناشناخته مانده است.

یکی از این مناطق جذاب و دیدنی روستای بوچیر واقع در استان هرمزگان است که از نظر باستان شناسی قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد و در کتب و اسناد تاریخی آمده است که زرتشتیان به عنوان نخستین ساکنان این منطقه در آنجا مستقر شدند و سپس قوم الحمادی تخت حکومت و فرمانروایی خود را در آن برپا کردند. ارگ و قلعه بزرگی در ۶۰۰ متری جنوب دهستان وجود دارد که از دوران حکمرانان بنی حماد باقی مانده‌است که به این منطقه حاکم بوده‌اند.

اگر در این روزهای بهاری راهی هرمزگان هستید حتما به تنگه بوچیر پارسیان سری بزنید تا ۵ کیلومتر بعد از روستای بوچیر در اعماق ۵۰ متری دره شاهد منظره زیبایی از صخره و آب در چشمه و آبشار زیبای بوچیز باشید و در جنوب ایران ساعاتی را در روستایی کویری جنوب کشور تجربه کنید که آب خنکی از دل چشمه می جوشد و تنگه ای با دمای صفر درجه جسم و جانتان را بنوازد. اگرچه تنگه بوچیر شبیه به یک غار طبیعی در دل است اما در اصطلاح عامیانه مردم به دره بوچیر هم معروف است.

حتی تصور چنین طبیعتی هم می تواند هوش از سرتان بپراند که وقتی از هرم آفتاب می سوزید به دره ای خنک و زیبا پناه ببرید و روح و جان خود را در چشمه سرد و زلال و گوارای آن آرام کنید و اگر می خواهید می توانید در مسیر چشمه و تنگه بوچیر آب تنی کنید. قایق های بادی هم برای قایق سواری و تماشای تنگه بوچیر در این محدوده وجود دارد.

5830576

5830577

5830578