به گزارش اکوایران، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی وی، توافق کرده‌اند که در ماه مبارک رمضان با یکدیگر دیدار کنند. بر اساس این گزارش، هر دو وزیر برای دومین بار طی چند روز به صورت تلفنی صحبت کردند.

به نوشته رویترز، این گزارش خاطر نشان می‌کند در این تماس، تعدادی از موضوعات مشترک با توجه به توافق سه جانبه ای که در جمهوری خلق چین به امضا رسید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو وزیر همچنین توافق کردند که در ماه رمضان یک دیدار دوجانبه بین آنها برگزار شود. بازگشایی سفارتخانه های دو کشور از دیگر موضوع های مورد بحث بود.

اوایل ماه جاری، ایران و عربستان سعودی پس از سال‌ها خصومت که ثبات و امنیت خلیج‌فارس را تحت تاثیر قرار داده  بود، توافق کردند که روابط خود را احیا کنند. توافق بین این دو قدرت منطقه،  با میانجیگری چین، پس از گفتگوهای فاش نشده قبلی در پکن بین مقامات ارشد امنیتی دو کشور اعلام شد.

تحلیلگران می گویند که هر دو طرف از کاهش تنش سود می برند، زیرا ایران به دنبال کم اثر کردن تلاش های آمریکا برای منزوی کردن خود در منطقه است و عربستان سعودی تلاش می کند بر توسعه اقتصادی تمرکز کند.