شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#کادر فنی#جام ملت‌های آسیا

روسیه با تیم محلاتش به ایران آمده بود | با قلعه نویی هم به جایی نمی رسیم

معتقد است با بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی شده و کادر فنی انتخاب شده برای تیم ملی، این تیم نمی‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق باشد.

تمرین تیم ملی ایران

به گزارش همشهری آنلاین گودرز حبیبی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازی دیشب تیم‌های ملی ایران و روسیه که با تساوی یک بر یک پایان یافت، اظهار کرد: واقعا نمی‌شود تحلیل خاصی از بازی دیشب کرد. روسیه حتی با تیم ۲ خود هم نیامده بود و با تیم سوم یا حتی محلاتش به ایران آمده بود. همیشه این بازی‌های آسان را می‌بریم و در جام‌های مهم وقتی مقابل تیم‌های قدرتمند قرار می‌گیریم، فوتبال بازی کردن یادمان می‌رود.

وی درباره انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و شانس موفقیت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ عنوان کرد: بعید می‌دانم که این دوره هم مقام خاصی کسب کنیم. به هر حال آقای قلعه‌نویی انتخاب شده و الآن دیگر نمی‌توانیم حرف بزنیم. وظیفه ما حمایت از تیم ایران است و ما این کار را انجام می‌دهیم. البته ما از تیم ملی حمایت می‌کنیم نه قلعه‌نویی!

حبیبی اضافه کرد: فکر می‌کنم کادر فنی به یک مربی خارجی دنیادیده و باتجربه نیاز داشته باشد. کادرفنی ما تجربه بین‌المللی زیادی ندارد و برای بازی‌های بزرگی چون جام ملت‌های آسیا و حتی دوره بعد جام جهانی، نیاز به یک مربی بین‌المللی روی نیمکت داریم.

این پیشکسوت فوتبال درباره برنامه آماده‌سازی تیم ملی و بازی دوستانه با تیم‌های روسیه و کنیا در این فیفادی گفت: شما عربستان، ژاپن، کره‌جنوبی و حتی ازبکستان را ببینید. این‌ها از مدت‌ها قبل بازی‌های دوستانه خود در فیفادی را برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها با تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند و حتی اگر هم ببازند، درس‌هایی را فرا می‌گیرند که در جام ملت‌ها به کارشان بیایند. ما هم مثل دوره کی‌روش با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم و الکی باد می‌شویم و وقت رقابت اصلی که می‌رسد، نمی‌توانیم فوتبال بازی کنیم. این تیم اگر می‌خواهد قهرمان آسیا شود، باید هم ۲ تا اردوی درست و حسابی داشته باشد و هم ۴ دیدار تدارکاتی با تیم‌هایی بازی کند که سرشان به تن‌شان بیارزد.