شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#قهرمانی آسیا

واترپلو قهرمانی آسیا| پیروزی ایران مقابل قزاقستان

واترپلو قهرمانی آسیا| پیروزی ایران مقابل قزاقستان

تیم ملی واترپلو ایران در حساس‌ترین بازی خود در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ قزاقستان را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، تیم ملی ایران امروز (پنجشنبه) در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به مصاف قزاقستان رفت.

ملی پوشان ایران در این دیدار نمایش پایاپایی با حریف قدرتمند خود داشتند و در نهایت دو تیم در پایان چهار وقت قانونی بازی در امتیاز 10 به تساوی رسیدند. طبق آئین نامه این مسابقات باید بازی برنده می‌داشت و بر همین اساس ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز این بازی شد.

نمایش خوب بازیکنان ایران در ضربات پنالتی نیز ادامه داشت تا تیم کشورمان برای دومین بار در یک‌ سال اخیر قدرت برتر قاره آسیا را  شکست دهد. شاگردان دانیال خاکبان در ضربات پنالتی  با اختلاف یک گل 5 بر 4 قزاقستان را از پیش‌رو برداشتند و در مجموع با نتیجه 15 بر 14 امتیاز کامل این بازی را به نام خود ثبت کردند.

پیش از این دیدار هنگ‌کنگ 15 بر 14 فیلیپین را شکست داده و در دومین بازی چین با نتیجه 23 بر 8 مقابل ازبکستان به پیروزی رسیده بود.

طبق برنامه مسابقات ایران در آخرین بازی مرحله مقدماتی فردا (جمعه) ساعت 12 به وقت تهران برابر فیلیپین به آب خواهد زد.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا  دوم الی هشتم فروردین 1402 به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود و سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب می‌کنند.

 

انتهای پیام/