شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##کارایی#«اینماد»#خرید‌های#اینترنتی

کارایی «اینماد» در خرید‌های اینترنتی

در هر خرید اینترنتی لازم و ضروری است تا اعتماد همه‌جانبه نسبت به فروشگاه مورد نظر داشته باشید؛ این اطمینان چگونه ایجاد می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروزه استفاده از فضای مجازی در کسب‌و‌کار‌ها رونق زیادی گرفته است و در اکثر مواقع می‌تواند با صرفه جویی در زمان نیاز‌های مشتریان را پاسخ دهد، اما مقوله اعتماد در معاملات آنلاین بسیار حائز اهمیت است و نباید آن را نادیده گرفت.

 

از آنجایی که کلاهبرداری در فضای مجازی به راحتی صورت می‌گیرد و ردگیری و پیگیری آن هم در بسیاری از مواقع کار دشواری است، باید این اطمینان در یک مرکزی ایجاد شود تا مشتریان نیز به راحتی خرید کنند و در صورت بروز مشکل امکان پبگیری داشته باشند.

 

در همین راستا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طبق قانون و با تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه‌ای را با هدف جلب اعتماد مشتری‌های کسب‌و‌کار‌های مجازی طراحی کرده که به سایت‌ها «نماد تجارت الکترونیکی» اعطا می‌کند.

 

اگر قصد خرید اینترنتی دارید حتما باید از وجود نماد تجارت الکترونیکی اطمینان حاصل کنید. هر نماد دارای ۵ ستاره است و روشن بودن هر تعداد از آن‌ها به معنی مقدار اعتبار کسب‌وکار اینترنتی خواهد بود.

 

در واقع می‌توان با کلیک کردن روی نماد تجارت الکترونیکی در سایت، از اطلاعات و سابقه کسب‌و‌کار ارائه‌دهنده کالا یا خدمت مطلع شد.

 

البته اگر سایتی هم این نماد را نداشته باشد یعنی مورد تایید نیست و ممکن است قصد کلاهبرداری داشته باشد.

 

همه کسب‌و‌کار‌های اینترنتی که شرایط دریافت اینماد رو دارند می‌تونند با مراجعه به سایت ثبت نام نماد تجارت الکترونیکی به نشانی Enamad.ir این نماد رو دریافت کنند.

 

این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که کل فرآیند از ابتدای ثبت‌نام تا دریافت کد اینماد بدون ستاره، در مدت حداکثر ۱۰ دقیقه برای کاربران انجام می‌شود.

 

این اقدام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کمک زیادی به گسترش کسب‌و‌کار‌های اینترنتی و کاهش کلاهبرداری از طریق فضای مجازی کرده و مردم می‌تونند با مشاهده این نماد در سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت کسب و کار‌های اینترنتی و بررسی آن، برای پرداخت آنلاین بدون دغدغه اقدام کنند.

 

همچنین مشتریان می‌توانند درصورت بروز مشکل یا تخلفی، در قسمت اینماد همان سایت از کسب‌وکار مورد نظر خود شکایت کنند.