شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#سازمان ملل

تأکید عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا بر پایبندی به صلح «فراگیر» در یمن

تأکید عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا بر پایبندی به صلح «فراگیر» در یمن

ایسنا نوشت: چهار کشور عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود به یک روند صلح «فراگیر» در یمن تحت نظر سازمان ملل تأکید کردند.

عربستان، امارات، انگلیس و ایالات متحده امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مشترک «حمایت کامل خود را از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن» اعلام کرده و بر«تعهد خود به روند صلح فراگیر به رهبری یمن تحت نظارت سازمان ملل» تأکید کردند.

وی اظهار داشت که حضور عربستان در توافقنامه تبادل زندانیان که طی ساعات گذشته به امضا رسید، یکی از ضمانت‌های اجرای این توافق و عدم تکرار سناریوهای قبلی است.

وی اضافه کرد: در این دور از مذاکرات، توافق را طرف‌هایی امضا کردند که حضور مستقیم در دورهای قبلی نداشتند. نکته جدیدی که در این توافق آمده است این است که مدت زمان اجرای توافق امضا شده توسط سازمان ملل و صلیب سرخ بین المللی مشخص شده است و امیدواریم طرف مقابل این بار جدی باشد و نسبت به آن مانند توافقات قبلی بی‌توجه نباشد.

ابوحمره افزود: در سال‌های گذشته توافقاتی بین دو طرف جنگ یمن وجود داشت، اما همه این توافقات به امضای ریاض نرسید. امیدواریم مزدوران متجاوز این بار در پرونده اسرا و اجرای توافق جدیت داشته باشند.

وی طی روزهای گذشته نیز در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود که «همانطور که عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله تصریح کرده است، پرونده اسیران یک پرونده انسانی است و ما بی‌قید و شرط آماده اجرای آن هستیم؛ اما آنها مخالفت می‌کنند و اسامی مشخصی را می‌خواهند و سایر اسیران را رها می‌کنند، ما در کمیته ملی امور اسیران، از آزادی تمامی اسیران از جمله فرماندهان وابسته به مزدوران متجاوز استقبال می‌کنیم».

مسؤول بخش حقوقی کمیته اسرا در صنعاء گفت: از آغاز، ما از طرف دیگر خواسته‌ایم که تبادل اسیران را به صورت کامل «همه در برابر همه» اجرا کند. ما آماده اجرای بی‌قید و شرط این امر هستیم؛ اما با تاسف فراوان و با توجه به اینکه مزدوران متجاوز یک طرف نیستند و گروه‌های مسلح چندطرفه در آن حضور دارند، آنها با این امر مخالفت کردند.

310310