شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بانک‌ها
گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

طلا ۲هزار دلاری شد/ شناسایی آثار ورشکستگی بانک‌ها در آمریکا بر تحولات بازار

اقتصادنیوز:دیروز قیمت طلا برای اولین بار در 11 ماه گذشته از 2هزار دلار گذشت. سقوط کردیت سوئیس ترس از بی ثباتی مالی گسترده تر را برانگیخت و سرمایه گذاران را به سمت دارایی های امن سوق داد.
طلا ۲هزار دلاری شد/ شناسایی آثار ورشکستگی بانک‌ها در آمریکا بر تحولات بازار

 به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز دوشنبه قیمت‌های آتی طلا در اروپا تا 2014.90 دلار در هر اونس افزایش یافت و سپس به 1990.65 دلار در هر اونس رسید که 0.7 درصد در روز افزایش یافت.

دارایی‌های امن مانند شمش در سه هفته گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند، زیرا سه بانک آمریکا سقوط کرده‌اند و پس از آن Credit Suisse، بانکی که توسط قانون‌گذاران به عنوان یک بانک مهم سیستمی جهانی (G-SIB) شناخته می‌شود، بزرگترین بانکی است که در دهه گذشته سقوط کرده است.

افزایش ثبات مالی تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران را متقاعد کرده است که بانک‌های مرکزی به دلیل ترس از ایجاد بحران گسترده‌تر در بخش مالی، باید افزایش نرخ بهره خود را متوقف کنند. این امر بازده اوراق قرضه را به شدت کاهش داده است و جذابیت نسبی طلا را افزایش داده است.

gold_3d_b_o_usd_x

آینده ۳۰هزار دلاری بیت کوین

با رشد خیره کننده بیت کوین در روزهای اخیر در میان آشفتگی در سیستم بانکی جهانی، حامیان آن پیش‌بینی 30هزار دلاری را داشتند.

قدرتمندترین ارز دیجیتال از 8 مارس، زمانی که برای اولین بار علائم مشکل در بانک Silicon Valley ظاهر شد، حدود 25درصد افزایش یافته است. این ارز دیجیتال از ابتدای ماه جاری بیش از 20 درصد صعود و حدود 28هزار دلار معامله می شود که بالاترین میزان از ژوئن سال گذشته است.

Screen Shot 1401-12-29 at 23.54.15