شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#بازیکن استقلال#سپاهان

۲ بازیکن استقلال مرد سال این تیم هستند | شانس سپاهان قطعا از استقلال و پرسولیس برای قهرمانی بیشتر است

پیشکسوت استقلال درباره عملکرد آبی‌پوشان در سال رو به اتمام و شانس قهرمان این تیم در لیگ صحبت کرد.

استقلال

منصور رشیدی در خصوص عملکرد استقلال در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: سالی متفاوت برای آبی‌ها بود. منظورم فراز و نشیب در سال است. آبی‌ها با قهرمانی شروع کردند و اتفاقی خوب برای هواداران‌شان رقم زدند. در ادامه اما مربی آن‌ها تغییر کرد.

وی ادامه داد: از هفته اول ۱۴۰۱ مربی جدید روی نیمکت استقلال شروع به کار کرد. این تیم در ابتدا اصلا هماهنگ نبود اما یکی دو هفته خوب داشت. در ادامه تا هفته دوازدهم روند خوب پیش رفت. از آن به بعد این تیم دچار افت مقطعی شد اما دوباره روی پای خود ایستاد و توانست با بردهای پیاپی و کسب رتبه دوم سال را تمام کند که اتفاقی خوب و مهم است.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره انتخاب چهره برتر استقلال عنوان کرد: مهدی قایدی در ابتدا انتقادآمیز بازی می‌کرد. او در هفته‌های ابتدایی نمی‌توانست توانایی‌هایش را نشان دهد اما در ادامه نشان داد همان بازیکن باکیفیت، مفید و کارساز است. سیدحسین حسینی هم نشان داد به پختگی خوبی رسیده است. او را هم به عنوان یکی از بهترین‌های سال می‌دانم.

رشیدی درباره سال ۱۴۰۲ و تاثیرش بر بازی‌های لیگ گفت: قطعا بر کیفیت بازی‌ها تاثیر می‌گذارد. ما خودمان آخرین بار سال ۱۳۵۴ قهرمان شدیم. در بازی فینال دروازه‌بان بودم و تورنمنت بسیار خوبی داشتیم. سال‌ها گذشته و باید به فکر کسب این جام باشیم. قطعا در همان دوره هم خودمان تمام تلاش را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی انجام می‌دادیم. خودم ملی‌پوش بودم اما تمام سعیم را انجام می‌دادم تا جایگاهم را از دست ندهم.

دروازه‌بان پیشین استقلال در مورد انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی تصریح کرد: چندین سال است که جنگ و جدل وجود دارد که مربی خارجی بهتر است یا ایرانی اما نظر من مربی ایرانی است. چه زمان علی پروین، چه حشمت مهاجرانی، چه پورحیدری و چه مایلی‌کهن، همه مربیانی توانا بودند که ملیتی ایرانی داشتند. مربی ایرانی از لحاظ فرهنگی به بازیکنان نزدیک است و می‌تواند ارتباط خوبی با بازیکنان داشته باشد. به نظرم مربیان ایرانی خوب هستند و می‌توانند موفق باشند.

رشیدی درباره مدعیان قهرمانی در لیگ برتر گفت: سپاهان افت و خیز داشته اما تا به حال بهتر از دیگران کار کرده و صدرنشین شده است دیگر تیم‌ها را البته از یاد نبرید. پرسپولیس تیم خوبی است و استقلال روی ریل موفقیت افتاده. حتی گل‌گهر هم تیم باکیفیتی است که مربی‌اش به تیم ملی رفته است اما حس می‌کنم سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.