شهرخبر

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه ساحل کیاشهر است که در فاصله ای حدودا هفده کیلومتری با این شهر واقع شده است.

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه

سلام نو-سرویس گردشگری: آستانه اشرفیه شهری کوچک در شمال شرق استان گیلان است که در عین کوچکی از جاذبه های گردشگری فراوان و محبوبیت بسیاری در نزد توریست ها برخوردار می باشد. اگر به این شهر زیبا سفر کرده اید و قصد دارید سری هم به ساحل دریای خزر بزنید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه آشنا شوید.

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه کجاست؟

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه ساحل کیاشهر است که در فاصله ای حدودا هفده کیلومتری با این شهر قرار گرفته است. البته در گذشته نام این شهر بندری بندر فرحناز بوده است. فرحناز در اصل نام یکی از دختران شاه فقید ایران بوده است. در جریان سفر فرح پهلوی به بندر کیاشهر شهردار این شهر بندری به افتخار شاهدخت فرحناز پهلوی نام این بندر را به بندر فرحناز تغییر می دهد اما با وقوع انقلاب نام فرحناز از روی این بندر برداشته می شود. با این وجود هنوز هم بسیاری از گردشگران ساحل کیاشهر را با نام فرحناز می شناسند.

ساحل کیاشهر که در فاصله پنجاه کیلومتری با رشت قرار دارد علاوه بر ساحل دریای خزر جذابیت های فراوان دیگری نیز دارد. کیاشهر در مجاورت رودخانه زیبای سپیدرود قرار دارد و تمامی نواحی حاشیه بندر نیز با جنگل های انبوه پوشیده شده است. اگر قصد خرید ماهی تازه را نیز دارید باکیفیت ترین انواع ماهی شمال را می توانید در این بندر خریداری کنید. در ادامه به معرفی شماری از جاذبه های گردشگری بندر کیاشهر می پردازیم.

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه

پل چوبی کیاشهر

جاذبه های بندر کیاشهر

بندر کیاشهر که نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه است از جذابیت های توریستی فراوانی نیز برخوردار است. پل چوبی کیاشهر که آن را با نام پل چوبی گیلان نیز می شناسند معروف ترین این جاذبه هاست. این پل زیبا که در دل تالاب بوجاق قرار دارد دارای طولی نزدیک به یک کیلومتر و عرضی حدود دو و نیم متر می باشد. آنچه موجب افزایش زیبایی این پل شده است منظره نیزارهای حاشیه آن می باشد. تالاب کیاشهر نیز دیگر جاذبه توریستی این بندر است که با دویست هکتار وسعت در محاصره نیزارهای انبوه قرار گرفته است و قایق سواری بر پهنه آن می تواند تجربه ای بی نهایت لذت بخش را برای شما رقم بزند.

پارک ملی بوجاق و پارک جنگلی کیاشهر نیز دیگر جاذبه های گردشگری این بندر هستند. پارک ملی بوجاق که بیش از سه هزار هکتار وسعت دارد یکی از زیست بوم های جانوری غنی در شمال کشور می باشد. بیش از دویست گونه پرنده و بیش از پنجاه گونه ماهی در قسمت های مختلف این پارک ملی زندگی می کنند. این پارک بزرگ دارای یک قسمت جنگلی و یک قسمت تالابی می باشد.

نزدیکترین ساحل به آستانه اشرفیه

تالاب بوجاق

ساحل کیاشهر یکی از مجهزترین سواحل دریای خزر است و اگر قصد شنا در این دریا را دارید می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. در این ساحل علاوه بر وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای شنا، غریق نجات های زیادی نیز حاضر هستند که امنیت شنا را برای گردشگران تضمین می کنند. پارک کودک، پیست موتور سواری، نمازخانه، آلاچیق های خانوادگی، کافی شاپ ها و رستوران ها و... از جمله امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این ساحل می باشند. در ساحل بندر کیاشهر همچنین تفریحات مهیجی نظیر جت اسکی، موتور چهارچرخ و قایق سواری نیز برای گردشگران مهیا شده است. نزدیکی به شهر رشت باعث شده است که بسیاری از گردشگران این ساحل را برای شنا انتخاب کنند. البته نزدیکترین ساحل به رشت ساحل بندر انزلی است اما آلودگی آب این ساحل باعث شده است تا گردشگران کمی برای شنا راهی این بندر شوند.

جاذبه های آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه از جمله معدود شهرهای شمال کشور است که در کنار جاذبه های طبیعی، آثار و جاذبه های تاریخی فراوانی را نیز در درون خود جای داده است. یکی از این جاذبه های تاریخی پل خشتی نیاکو است که در روستای نیاکو واقع شده است. این پل که قدمت آن به قرن هشتم هجری باز می گردد از طولی نزدیک به پنجاه متر و عرضی حدود شش متر برخوردار است.

اما بی شک مشهورترین جاذبه تاریخی آستانه اشرفیه بقعه سید جلال الدین اشرف می باشد. این جاذبه گردشگری ریشه نامگذاری این شهر به آستانه اشرفیه نیز می باشد. جلال الدین اشرف فرزند امام موسی کاظم و برادر امام رضا بوده است. بنای این بقعه در گذشته بسیار کامل تر و دیدنی تر از امروز بود. اما رفته رفته سیل های شدید این ناحیه و آب و هوای مرطوب موجب تخریب بخش های زیادی از این شاهکار معماری گردید. در ناحیه اطراف این بقعه سه امامزاده و چندین مسجد تاریخی نیز وجود دارد.

مهمترین جاذبه طبیعی آستانه اشرفیه نیز رودخانه بزرگ سپیدرود می باشد. سپیدرود با ششصد و هفتاد کیلومتر طول پس از رود کارون دومین رود بلند ایران است. سپیدرود همچنین از حیث تنوع آبزیان و زیست بوم جانوری نیز منحصر بفرد ترین رود شمال ایران می باشد. ماهیان خاویاری، اوزون برون، تاس ماهی، ماهی سفید، سفید کولی، شاه کولی، سیاه کولی، ماهی های خانواده کپور و... تنها نمونه ای از آبزیان موجود در این رودخانه هستند. در حقیقت اکوسیستم سپیدرود در بر دارنده چهل و پنج نوع ماهی مختلف می باشد.