شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا
خطیب جمعه قم:

وقت تسویه حساب سیاسی نیست/ اگر آمریکا هم آدم شود ما مانعی برای رابطه نداریم

اقتصادنیوز: خطیب جمعه قم گفت: اکنون وقت تسویه حساب سیاسی نیست، اگر کار خوب است دیر و زودش مهم نیست و باید در کنار هم باشیم تا هدف ارتباط با همسایگان محقق شود.
وقت تسویه حساب سیاسی نیست/ اگر آمریکا هم آدم شود ما مانعی برای رابطه نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سید هاشم حسینی بوشهری، خطیب جمعه قم ظهر امروز در نماز جمعه قم که مصلای قدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: کسی که توبه کند، ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد از رستگاران خواهد بود، ما باید سعی کنیم زیر چتر حمایت الهی باشیم نه زیر چتر حمایت شیطان و اگر چتر خود را عوض و الهی کردیم عنایات الهی شامل ما خواهد شد.

 بخش هایی از اظهارات حسینی بوشهری را در ادامه می خوانید:

کسانی که با دین و آیین شما بیگانه هستند در خیابان‌های شما جولان می‌دهند و شما در مواجهه با آن‌ها باید به دنبال امر به معروف باشید، اکنون تا دیر نشده باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنیم.

حاکمیت دست جامعه اسلامی و مؤمنان است اما عده‌ای به متدینین و مؤمنان دهن‌کجی می‌کنند و اگر مؤمنان یک کلام حرف بزنند به آنان ناسزا می‌گویند، این بخاطر سکوتی است که دیگران دارند درحالی که اگر همه ساکت نباشیم و تذکر دهیم دیگر شاهد منکر نخواهیم بود و سعادتمند می‌شویم.

مسافران نوروزی حریم حرم رمضان را حفظ کنند، والله، والله و والله حرمت رمضان را حفظ کنیم، روزه‌خواری در جامعه اسلامی نباید بدون دلیل صورت گیرد و آن‌هایی که دلیل دارند در مکان‌های عمومی نباید قبح‌شکنی کنند، رستوران‌ها و مراکزی که خوراکی و غذا توزیع می‌کنند باید مراعات حال جامعه اسلامی را بکنند، ما شهید داده‌ایم تا اسلام و آموزه‌هایش حفظ شود.

هر چند دولت سیزدهم قدم‌های خوبی برای ایجاد تسهیلات در حوزه تولید برداشته است اما باز هم آن‌ها که به دنبال ضربه زدن به تولید کشور هستند کار خود را می‌کنند و در نهایت تولید کنندگان می‌گویند عطایش را به لقایش بخشیدیم.

تحرکات خوبی در حوزه سیاست خارجی رقم زده شده است، اصولگرا، اصلاح‌طلب و همه سیاسیون باید از آنچه برای شرایط امروز و امنیت کشور خوب است حمایت کنند چراکه مشکلات مردم شوخی‌بردار نیست، سیاسیون موضوع ارتباط با همسایگان را نباید به رخ هم بکشند و بگویند که چرا هفت سال گذشته انجام نشده است اما امروز به سراغ این تفاهم رفته‌ایم.

اکنون وقت تسویه حساب سیاسی نیست،  اگر کار خوب است دیر و زودش مهم نیست و باید در کنار هم باشیم تا هدف ارتباط با همسایگان محقق شود؛ بنای ما آشتی با همسایگان است و ما فقط یک استثنا داریم که رژیم صهیونیستی است و اگر آمریکا هم آدم شود و به خواست ملت تن دهد همانطور که رهبر و امام فرمودند ما مانعی نداریم چراکه سیاست خارجی ایران اسلامی سیاست فعال است نه منفعل.

این روزها رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به شکل سختی گرفتار شده است،  در حوزه‌های داخلی و خارجی با مشکل روبرو هستند؛ یکی از خودشان می‌گوید که کابینه درحال متلاشی شدن است؛ یکی دیگر می‌گوید «نیازی نیست که ایران ما را از بین ببرد رژیم به دست خودمان نابود می‌شود» و این سخنان نشان می‌دهد که نسبت به قدرت ایران آگاه هستند.