شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک‌ها#یزد#پدیده

بانک‌ها و مراکز خرید به بی‌حجاب‌ها خدمات ندهند | تا بی‌حجابی مثل بدحجابی عرف نشده اقدام شود | هیچ کس قصد ندارد خرابکاری کند

مسئول هیئت انصار ولایت یزد با بیان این‌که تنها راه مبارزه با پدیده کشف حجاب، اعمال قانون باز دارنده توسط حاکمیت و برخورد منفی مردم است، گفت:‌ حفظ حجاب مهمترین دغدغه و مطالبه فرهنگی یزدی‌هاست.

بدحجابی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد عصر دیروز در سخنرانی قرار هفتگی این هیئت، بار دیگر به معضل کشف حجاب‌ها اشاره و بر لزوم اقدام مردم و مسئولین نسبت به این پدیده تأکید و اظهار کرد:‌ عده‌ای از مسئولین دغدغه‌مند هستند و از سر دلسوزی اقداماتی هم انجام داده‌اند که باید از آنها تشکر کرد، اما برخی از مسئولان متأسفانه اعتقاد چندانی به دخالت در این مسأله ندارند.

وی با بیان این‌که بی‌حجابی با بدحجابی تفاوت دارد، افزود: «بی‌حجابی» را حتی اغلب  بی‌حجاب‌ها قبول ندارند و راضی به آن نیستند، بنابراین تا «بی‌حجابی» هم مثل بدحجابی تبدیل به عرف اجتماعی نشده است، باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

مسئول هیئت انصار ولایت همچنین به کشف حجاب‌های سازماندهی‌شده در شهر اشاره و گفت: اگر پلیس و قوه قضائیه ورود نکنند و این عده قانون‌شکن آزادانه جولان بدهند، کشف حجاب نهادینه می‌شود.

 مهدوی‌نژاد تصریح کرد: باید با افراد «بی‌حجاب» برخوردهای سلبی صورت گیرد. بعضی از مسئولین در این مسئله مماشات می‌کنند، در حالی که با پدیده «بی‌حجابی» باید برخورد قانونی شود. بارها هم تذکر داده‌ایم، البته برخوردهای ایجابی و رفتارهای سلبی نیز مناسب باید باشد.

 این سخنران مذهبی با تأکید بر لزوم اقدامات مردمی و همه دستگاه‌ها در رابطه با کشف حجاب، گفت: در بانک‌ها و مراکز خرید نباید به بی‌حجاب‌ها خدمات دهند، مؤمنینی که مغازه، تاکسی و خدمات شهری دارند، به افراد «بی‌حجاب» خدمات ندهند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در پایان خطاب به مردم گفت: شما باید از مسئولین مطالبه محترمانه و مؤدبانه کنید. البته هیچ کس قصد ندارد خرابکاری کند ولی باید به مسئولین فشار بیاورید، به امام جمعه بگویید، از مسئول دادستانی و مسئول انتظامی بخواهید، به روحانیت و ائمه جماعت مساجد بگویید و پیگیری کنید تا با بی‌حجابی برخورد شود.