شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#والیبال

برگزاری قرعه‌کشی والیبال قهرمانی آسیا؛ حریفان مردان و زنان ایران مشخص شدند

برگزاری قرعه‌کشی والیبال قهرمانی آسیا؛ حریفان مردان و زنان ایران مشخص شدند

قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی زنان و مردان ۲۰۲۳ آسیا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از 28 مرداد تا چهار شهریور با حضور 18 تیم به میزبانی  ایران در شهر تهران برگزار می‌شود.

قرعه‌کشی این مسابقات امروز (پنج‌شنبه 25 اسفند) برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران حریفان مرحله مقدماتی خود را شناخت.

بر این اساس مردان والیبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه نخست با تیم‌های هنگ‌کنگ و عراق همگروه شدند.

 

گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2023 به قرار زیر است:

گروه A: ایران، هنگ کنگ و عراق

گروه B: ژاپن، ازبکستان و تایلند

گروه C: چین، قزاقستان و اندونزی

گروه D: چین‌تایپه، بحرین و مغولستان

گروه F: قطر، هند و افغانستان

گروه F: پاکستان، کره‌جنوبی و بنگلادش

تیم ملی والیبال ایران به همراه تیم‌های ازبکستان، قزاقستان، بحرین، افغانستان و پاکستان از پنج گروه دیگر در روز نخست این رقابت‌ها استراحت دارند.

در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم هر گروه (جمعا 12 تیم) به مرحله پلی آف صعود می‌کنند و تیمهای سرگروه به قید قرعه به مصاف تیم‌های دوم هر گروه خواهند رفت.

بر اساس فرمول مسابقات تیم‌های سرگروه A و B در صورت پیروزی در مرحله پلی آف به نیمه نهایی صعود خواهند کرد و دو تیم دیگر نیمه نهایی با برگزاری دو مسابقه دیگر بین تیم‌های پیروز مرحله حذفی مشخص خواهند شد.

همگروهی زنان با ژاپن و هند

همچنین، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا امروز قرعه‌کشی شد و براساس آن، زنان والیبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه دوم با تیم‌های ژاپن و هند همگروه شدند.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا 2023 به قرار زیر است:

گروه A: تایلند، استرالیا و مغولستان

گروه B: ژاپن، ایران و هند

گروه C: کره‌جنوبی، چین‌تایپه، ویتنام و ازبکستان

گروه D: چین، قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین

تیم ملی والیبال زنان ایران در روزهای اول و دوم مرحله مقدماتی به مصاف ژاپن و هند می‌رود و در سومین روز مرحله گروهی استراحت دارد.

در پایان مرحله مقدماتی دو تیم برتر گروه A و C در گروه جدید به مصاف یکدیگر می‌روند (جمعا چهار تیم) و دو تیم برتر گروه‌های B و D حریف یکدیگر در مرحله دوم مسابقات خواهند شد که نتیجه بازی دو تیم هر گروه در دور نخست در جدول جدید لحاظ خواهد شد.

قرعه‌کشی مسابقات والیبال چلنجرکاپ زنان آسیا برگزار شد و تیم ملی والیبال زنان ایران حریفان مرحله مقدماتی خود را شناخت که با تیم‌های هنگ‌گنگ و چین‌تایپه در گروه دوم همگروه شد.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال چلنجرکاپ زنان آسیا به قرار زیر است:

گروه A: اندونزی، ماکائو و فیلیپین

گروه B: هنگ‌کنگ، چین‌تایپه و ایران

گروه C: هند، استرالیا و قزاقستان

گروه D: ازبکستان، مغولستان و ویتنام

در پایان مرحله مقدماتی دو تیم برتر گروه A و C در گروه جدید به مصاف یکدیگر می‌روند (جمعا چهار تیم) و دو تیم برتر گروه‌های B و D حریف یکدیگر در مرحله دوم مسابقات خواهند شد که نتیجه بازی دو تیم هر گروه در دور نخست در جدول جدید لحاظ خواهد شد. این مسابقات، از 28 خرداد تا چهار تیر با حضور 12 تیم به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود.

در پایان قرعه‌کشی نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال دختر آسیا که قرار است از 10 تا 17 تیر به میزبانی چین برگزار شود، امروز  برگزار شد و تیم ملی زیر 16 سال دختر ایران حریفان مرحله مقدماتی خود را شناخت.

بر این اساس شاگردان فاطمه شعبان خمسه در مرحله مقدماتی در گروه دوم با تیم‌های ژاپن و استرالیا همگروه شدند.

با توجه به این‌که رقابت‌های این رده سنی برای نخستین بار در آسیا برگزار می‌شود، چین به عنوان میزبان در گروه نخست قرار گرفت و جایگاه سایر تیم‌ها بر اساس قرعه‌کشی تعیین شد.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال دختر آسیا 2023 به قرار زیر است:

گروه A: چین، مغولستان و ازبکستان

گروه B: ژاپن، استرالیا و ایران

گروه C: هنگ‌کنگ، تایلند و قزاقستان

گروه D: چین‌تایپه، ماکائو و هند

تیم ملی والیبال زیر 16 سال دختر ایران در روز نخست این رقابت‌ها استراحت دارد و در روزهای دوم و سوم مرحله مقدماتی به مصاف ژاپن و استرالیا می‌رود.

در پایان مرحله مقدماتی دو تیم برتر گروه A و C در گروه جدید به مصاف یکدیگر می‌روند (جمعا چهار تیم) و دو تیم برتر گروه‌های B و D حریف یکدیگر در مرحله دوم مسابقات خواهند شد که نتیجه بازی دو تیم هر گروه در دور نخست در جدول جدید لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/