شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسی#قطر#ژانویه

تاجگذاری در قطر مسی را گران‌تر کرد؛ پی‌اس‌جی استطاعت ندارد

تاجگذاری در قطر مسی را گران‌تر کرد؛ پی‌اس‌جی استطاعت ندارد

شرایط پیرامون تمدید قرارداد فوق‌ستاره آرژانتینی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از ژانویه دستخوش تغییر شد و حالا به نظر می‌رسد که این اتفاق مثل روزهای پیش از جام جهانی، نه آسان است و نه قریب‌الوقوع!

به گزارش مشرق، درخواست‌های مالی لیونل مسی پس از قهرمانی او به همراه تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ عوض شد. پدر او که مدیر برنامه‌اش هم محسوب می‌شود، با مدیران پی‌اس‌جی از جمله لوئیس کامپوس، مشاور باشگاه ملاقات کرده اما هیچ توافقی حاصل نشده و قرار است طرفین در آینده‌ای نزدیک دوباره ملاقات کنند.

حذف پی‌اس‌جی از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به دست رئال هم شرایط را عوض نکرد و مسی و نزدیکانش برنامه دارند تا مقصد بعدی وی بعد از تابستان را کاملا بررسی کنند.

تمدید مسی با پی‌اس‌جی به پیشنهاد و پروژه‌ای که این تیم می‌تواند به او ارائه دهد، بستگی دارد. در حال حاضر، مرد آرژانتینی به پیشنهادات عربستان سعودی هیچ توجهی نکرده است.

پدر مسی سه‌شنبه‌ در ریاض بود اما موضوع مذاکراتش با مقامات ورزش عربستان، احداث کودکستانی بود و هیچ ارتباطی با آینده مسی نداشت.

علاوه بر مسی، شرایط نیمار، ستاره برزیلی پی‌اس‌جی هم روشن نیست زیرا این تیم قصد دارد تا به‌رغم قرارداد وی تا سال ۲۰۲۵، او را در فهرست مازاد قرار دهد. در این بین، شرایط کیلین امباپه، ستاره فرانسوی این تیم هم مبهم است.

اینکه کریستوف گالتیه، سرمربی پی‌اس‌جی پس از حذف این تیم از لیگ قهرمانان همچنان روی نیمکت پاریسی‌ها حضور داشته باشد، در هاله‌ای از ابهام است و مسی درباره آینده پی‌اس‌جی نگران است. مانع دیگر، بحث بازی جوانمردانه مالی است. اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) پیش از این به قهرمان لوشامپیونه درباره لزوم کاهش دستمزد بازیکنانش در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴، هشدار داده است.

این در حالی است که پی‌اس‌جی تاکید کرده که برای تمدید قرارداد مسی، بودجه و سرمایه کافی در اختیار دارد اما هنوز مشخص نیست که آنها تحت چه شرایطی و با چه قانونی قادر به پرداخت درخواست‌های مالی مرد آرژانتینی خواهند بود!