شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#طالبان#افغانستان#جدید

این کشور به طالبان «فکر کردن» یاد می‌دهد!

این کشور به طالبان «فکر کردن» یاد می‌دهد!

هند برای مقامهای طالبان دوره آموزشی برگزار می‌کند

هند یک دوره آموزشی کوتاه در زمینه فرهنگ، قوانین و فضای تجاری خود را به مقام های طالبان ارائه می‌کند که نشان دهنده علاقه دهلی نو به حفظ تعامل با دولت جدید افغانستان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شبکه بلومبرگ، هند این دوره آموزشی را از روز سه‌شنبه به مدت چهار روز به صورت مجازی تحت عنوان "مشغولیت به تفکرات هند" برگزار کرده و مسئول اجرای آن انستیتوی مدیریت هند واقع در شهر کالیکوت است. این موسسه تخصصی مدیریت با برنامه همکاری اقتصادی و فنی وزارت امور خارجه هند همکاری می‌کند.

سهیل شاهین، دیپلمات ارشد طالبان در شهر دوحه قطر، محل قرار گیری دفتر سیاسی این گروه گفت: همه کسانی که برای دولت فعلی طالبان کار می‌کنند می‌توانند این دوره آموزشی اینترنتی را بعد از گذراندن یک فرآیند گزینش از سوی مقام‌های مربوطه دریافت کنند.

وزارت امور خارجه دولت طالبان اخیرا با انتشار یک بخشنامه از دیپلماتها و پرسنل این دولت دعوت به ثبت نام در این دوره آموزشی کرده است.

دهلی نو دولت طالبان را که در سال ۲۰۲۱ در پی خروج آمریکا از افغانستان قدرت را در دست گرفت به رسمیت نمی شناسد.

این دولت با این حال سفارتش را در سال گذشته میلادی در شهر کابل بازگشایی کرد. هند از مدتها پیش اظهار نگرانی کرده که خاک افغانستان توسط پاکستان رقیب و همسایه با آن برای حملات تروریستی علیه دهلی نو به ویژه در بخش ناآرام کشمیر مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس اعلام برنامه اقتصادی و فنی وزارت امور خارجه هند، شرکت کنندگان در این برنامه قرار است درباره "محیط اقتصادی، اکوسیستم تنظیمی، بینش‌های رهبری، پس زمینه‌های تاریخی و اجتماعی، میراث فرهنگی، دورنمای قانونگذاری و محیط زیستی، ذهنیت‌های مصرف کنندگان و ریسکهای تجاری" آموزش ببینند.

فرید ماموندزی، سفیر دولت قبلی افغانستان در دهلی نو گفت: به نظر می‌رسد تلاشی از سمت هند صورت می‌گیرد تا به صورت مستقیم کمکهای فنی به طالبان ارائه شود و این به ایجاد روابط کاری خوب کمک می‌کند.