شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین

روزنامه‌نگار آمریکایی تشریح کرد؛

سناریوی درگیری مستقیم آمریکا و روسیه در اوکراین چگونه خواهد بود؟

سناریوی درگیری مستقیم آمریکا و روسیه در اوکراین چگونه خواهد بود؟

افشاگر ماجرای انفجارهای خطوط لوله نورد استریم نسبت به احتمال رویارویی مستقیم نظامی آمریکا و روسیه در خاک اوکراین هشدار داد.

به گزارش مشرق، سیمور هرش، روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در جریان نشست سازمانی غیردولتی به نام «شورای جمهوری» اعلام کرد آمریکا ممکن است در صورت ناکامی اوکراین در مصاف با روسیه وارد خط درگیری نظامی مستقیم با روسیه شود.

وی یادآور شد آمریکا در هر صورت در مصاف با روسیه از ارتش ناتو حمایت خواهد کرد.

این روزنامه‌نگار آمریکایی که پیشتر نقش آمریکا در انفجار خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه را افشا کرده بود، افزود «اینک ما در وضعیت جنگ با روسیه قرار داریم، اما چرا اینگونه رفتار می‌کنیم! بیایید از خود بپرسیم آیا واقعا به دنبال جنگ با روسیه هستیم؟ نه اینگونه تصور نمی‌کنم.»

هرش در نشست «شورای جمهوری» افزود ممکن است سناریوی درگیری نظامی در اوکراین برای آمریکا مشابه جنگ ویتنام تکرار شود، زیرا با وجود فراوانی مهمات و تسلیحات نظامی که برای اوکراین در مصاف با روسیه تدارک دیده شده، ارتش کی‌یف موفق به مهار روسیه نشود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر